12 Haz 2015

YABAN MERSİNLİ FRANSIZ TOSTU

yabanmersini_frenchtoest

Son birkaç haftadır  akşam yemeği yemeği yemeği bıraktığım doğrudur. Akşam yemeği yemediğim içinde sabahları bir hayli iştahlı uyanır oldum. Dün sabah kahvaltı için biraz granola ve süt hazırlarken arkadaşımın bana yolladığı fotoğrafta fransız tostunu görüp hepsini bir  kenara atıtım ve hemen fransız tostu yaptım.

Derin dondurucudaki yaban mersinleri ile güzel bir sos yapıp fransız tostumun üzerine döküp mutlu bir kahvaltı etmiş oldum.

YAMAN MERSİNLİ FRANSIZ TOSTU

- 2 Kişilik


Malzemeler

  • 2 dilim ekmek
  • 1 adet yumurta
  • 1/4 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 2 çorba kaşığı toz şeker (sos için)
  • 1/2 su bardağı yaban mersini (sos için)
Yapılışı
  1. Yaban mersini ve toz şeker küçük bir tencerede yavaş ateşte 5 dakika pişirilip ateşten alınır.
  2. Yumurta, süt ve vanilya güzelce çırpılır.
  3. Ora boy bir tavada orta ateşe konup tereyağı eritilir. Tereyağı erirken ekmekler sırasıyla yumurtalı karışıma batırılır. Önce 1. dilim ekmek batırılır daha sonra ekmek ters çevrilip diğer yüzüde yumurtaya batırıldıktan sonra çıkartılıp hafifçe süzdürüldükten sonra tavaya atılır. İlk dilim ekmek pişerken 2. dilimede aynı işlem uygulanır. Ekmeklerin her yüzü 2 şer dakika pişirilir.
  4. Pişen ekmekler tabaklara alınır üzerlerine yaban mersinli sos dökülüp servis edilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder