8 Haz 2015

ÇİKOLATALI ÇİLEK

strawberry_chocolate

Geçen hafta sizlerle çilekli kek tarifi paylaşmıştım. Çilekli keki yapmadan öncede 5 kilogram çilek almıştım. Kek denemelerinde 750 gram çilek kullanıp, yarım kilogramınıda afiyetle yedikten sonra kalanlar masum masum bana bakarken içimden sizleri smootıy mi yapsam çikolataya mı batırsam diye düşündüm. Aslında çokta fazlada düşündüğümü söyleyemem hemen çikolatamı erittim, çilekleri batırdım, üzerine birazda beyaz çikolata ekledikten sonra blogumda yayınlandığım en basit tarifi oluşturdum.


Tatlı ihtiyacınızı gidermek için güzel bir seçenek, meyve ağırlıklı olduğu içinde yaz aylarında severek tüketilebilecek bir alternatif.


ÇİKOLATALI ÇİLEK TARİFİ


Malzemeler

  • 10-12 adet orta boy çilek
  • 60 gram bitter çikolata (%65 kakao)
  • 30 gram beyaz çikolata
Yapılışı
  1. Çilekler yıkanıp kurumaya bırakılır.
  2. Çilekler kururken bitter  çikolata küçük bir kaba koyup benmari  usulu ( küçük  bir  tencereye  iki  parmak  su  koyup  üzerine  cam  veya  metal  bir kase  oturtup  pişirme)  eritiyoruz. 
  3. Eriyen çikolatayı ateşten alınıp 2 dakika soğuyana kadar karıştırarak bekletiyoruz.
  4. Soğuyan çikolataya çileklerimizin 3/4 lük kısmı batırıp çıkartıyoruz. Çileği çikolataya batırıp çıkarttıktan sonra hafifçe sallayıp fazla çikolatanın dökülmesini sağlıyoruz. Çikolataya batırdığımız çilekleri servis edeceğimiz tabağa diziyoruz.
  5. Tüm çilekleri bitter çikolataya batırıp tabağa dizdikten sonra 10 dakika oda sıcaklığında beklettikten sonra buzdolabına yerleştiriyoruz.
  6. Çilekler buzdolabında dinlenirken beyaz çikolatamızı küçük bir kaseye yerleştirip   benmari  usulu ( küçük  bir  tencereye  iki  parmak  su  koyup  üzerine  cam  veya  metal  bir kase  oturtup  pişirme)  eritiyoruz.
  7. Beyaz çikolata eridikten sonra 2 dakika sürekli karıştırarak soğutuyoruz.
  8. Soğuyan beyaz çikolatamızı spatula yardımı ile çileklerin bitter çikolatalı kısımlarına hafifçe sallayarak döküyoruz ve çizgili çilekleri elde ediyoruz.  
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder