19 May 2014

Portakallı Mousse


Ağaçtayken bile aklınızı başınızdan alabilen , baştan çıkartıcı bir koku. Mayıs portakalından gelen bu güzel kokuları duyup , mayıs portakalını kullanmamak olmazdı sanırım. Yaz aylarına en uygun tatlılardan biri bence mousse ve portakalla birleşince çok ferahlatıcı bir lezzet oluşturmakta. Mayıs portakalı aroması çok güçlü ve bol sulu bir portakal. Sadece kabuklarından bir miktar eklemek bile portakalın tadını almak için yeterli oluyor.




Bu tarifimde yumurtasız bir mousse yapmak istedim. Yumurtanın yerine jelatin kullanılmakta
ve jelatin karışımın dağılmadan bir bütün halinde kalmasını sağlamakta. Kremayı çok iyi şekilde çırparak yumurta akı taklit edilmekte ve hacimli bir karışım elde edilmekte. Tarifi aldığım kitapta sadece çikolata ile yapılan bir tarif mevcut ve ben onu biraz değiştirerek portakallı tarifimi yarattım. Çok hafif ve ferahlatıcı bir tarif oldu.

Tarif : Cooking with chocolate kitabından adapte edilmiştir. 

Malzemeler 

  • 235 gram beyaz çikolata
  • 10 gram sığır jelatini
  • 125 ml tam yağlı süt 
  • 250 ml krema
  • 1 portakalın suyu
  • 1 portakalın kabuğunun rendesi
  • 1 su bardağı soğuk su
Yapılışı
  1. Orta  boy  bir  tencereye  2  parmak  su  doldurulup  orta  ateşte  su kaynamayacak şekilde  altı  açılır. Üzerine  cam  bir  kap  yerleştirilip içinde  çikolata  eritilir .
  2. Çikolata eritilirken küçük bir kabın içine 1 su bardağı soğuk su konup içine jelatin konur ve  3 dakika bekletilir.
  3. Küçük bir tencerede süt ısıtılır ve üzerine sudaki jelatin çıkartılıp ilave edilir. Güzelce karıştırılır.
  4. Krema orta hızda mikserde 5 dakika iyice kabarana ve yoğunlaşana kadar çırpılır.(çırpma işlemi yüksek hızda yapılmaz çünkü yüksek hızda yapılan çırpma işlemi kremanın içinde büyük hava kabarcıkları oluşmasına neden olur ve büyük hava kabarcıklarının sönmesi daha kolay olur , orta hızda yapılan çırpma işlemi ile daha küçük hava kabarcıkları oluşur ve kremanın dayanımı daha fazla olur.)
  5. Jelatinle karıştırılan süt çikolataya ilave edilip güzelce karıştırılır. 
  6. Çırpılan kremanın önce 1/4'ü çikolata karışımına ilave edilir Dairesel hareketler yapılarak krema söndürülmeden yavaş yavaş karıştırılır. Daha sonra kalan kremanın yarısı ve rendelenen portakal kabuğu ilave edilir. Dairesel hareketlerle yavaş yavaş karıştırılır. Kalan kremada ilave edilerek aynı şekilde karıştırılır.
  7. Bir adet portakalın suyu sıkılıp süzüldükten sonra karışıma ilave edilir ve tekrar dairesel hareketlerle çok kısa karıştırılarak servis edilecek kaplara dökülür.
  8. Ben sunumda portakalı oyup içine maouse doldurdum , siz parklı kaplara veya bardaklara koyup servis edebilirsiniz. 
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

2 yorum:
Join the discussionPortakallı Mousse

  1. Merhaba. Bir çok tarifinizi denedim ve gerçekten çok beğendim ellerinize sağlık :) Mevsimi değil ama bir türlü içime sinen güzel bi tarif bulamadım eğer mümkünse limonlu dondurma tarifi verebilirseniz çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. elif - çok teşekkür ederim , begenmenize çok sevindim , suan üzerinde çalıştığım limonlu dondurma tarifi var fakat sonuca ulaşamadım henuz , o yuzden suanda tam bır tarıf elimde yok ancak çok aceleniz yoksa biraz bekleyin derim

      Sil