23 May 2014

Frambuazlı Cheesecake


Benden pasta isteyenlere çok fazla olumlu cevap veren bir insan değilim. Benden pasta isteyenlere gelin evde ne yapmışsam onların tadına bakın bana siparişte bulunmayın diyerek tepki gösteririm genelde. Çünkü bazı insanlar benim burada yaptığım işin ne olduğunu pek kavrayamayıp sanki bir pastaneymişim gibi isteklerde bulunmaktalar. Ben sadece güzel tarifler bulup sizlerle paylaşıyorum. Özel istek olarak bugüne kadar sadece 1 defa pasta yaptım. Bunu gerçekleştirmek için gerçekten istekli olmam şart çünkü sadece pastayı yapmış olmak için yapmak benim içime sinmiyor. 



Geçen yıl blogum üzerinden tanıştığım bir okurumla bir kaç ay önce sohbet ederken facebook sayfama bir fotoğraf paylaşıp ahmet bana bundan yaparmısın diye altına yazmıştı. Pek iyi bir anıma denk gelmemişti ve okurumu terslemiştim ve pastayı yapamayacağımı söyledim. Aradan geçen zaman içinde tekrar sohbet etme şansımız oldu , bende bir daha pasta filan istemese de ben bugün bu pastayı onun için yaptım ve 17 mayısın doğum günü olduğunu örendim , burdan onun için küçük bür doğum günü hediyesi vermek istedim.Adını vermeyi isterdim ama ondan izin almadığım için şuan bu mümkün değil. 

Okurlarımın benden çeşitli tarifler istemesini her zaman çok arzu ediyorum , burda yayınlamasını istediğiniz tarifleri benden isteyebilirsiniz.


Fotoğrafta görülen tarif frambuaz soslu bir cheesecaketi. Görüntüsü gerçekten güzeldi ve aradan geçen uzun zamana rağmen sadece 1 defa gördüğüm fotoğrafın  aklımda kalması hem sevindiriciydi hemde biraz zorlayıcıydı. Fotoğraftakine benzer bir pasta ortaya çıkartıp çıkartamayacağımı bilmiyordum. Sabah erkenden kalkıp çalışmalara başladım. Tam 7. denemede bence lezzet olarak mükemmel , görüntü olaraksa okurumuzun gösterdiğine benzer bir tarif ortaya çıkarttım. 



Aylardır hiç cheesecake yapmamışken 1 günde 7 defa cheesecake yapmak gerçekten biraz bunaltıcı oldu ancak sonuç mükemmel olunca bütün yorgunluğum geçti.

Ben limonlu cheesecake'i çok severim ve daha önce limonlu dışında hiç cheesecake yapmamıştım. frambuaz soslu bir cheesecake için dolgu kısmın vanilyalı olması ve frambuaz sosunu bastırmaması gerekmekte idi. Vanilya tadını verebilmek için vanilya çubuklarından aldım. Vanilya çubuklarını alırken baharatçının bana verdiği bilgileri de sizlerle paylaşmak istiyorum.

Vanilya çubuğu alırken çubukların üzerlerinin hafif nemli olması gerektiğini ve kurumamış olması gerekmekteymiş. Hava almayacak bir yerde muhafaza edilmez ise tüm özelliğini kaybedeceğini anlattı baharatçı. Eve gelip vanilya çubuklarını kestiğimde ortaya çıkan koku mutfağın her yerine dağıldı ve gerçekten güzel bir vanilya çubuğu aldığımı fark ettim. Ben suni vanilyalar yerine doğal vanilya kullanılmasından yanayım ve her kesede tavsiye ederim. Her yerde satılmasa da baharatçılarda kolaylıkla bulunabilmekte.

Malzemeler

Cheesecake tabanı için :
  • 380 gram un
  • 80 gram esmer şeker
  • 160 gram tereyağı (soğuk)
  • 2 yumurta
Cheesecake dolgusu için :
  • 2 vanilya çubuğu
  • 700 gram labne peyniri
  • 4 yumurta
  • 140 gram toz şeker
  • 3 tatlı kaşığı buğday nişastası
Frambuaz sosu için :
  • 200 gram donmuş frambuaz + 100 gram frambuaz
  • 200 gram toz şeker
Yapılışı

Cheesecake tabanı :
  1. Un ve esmer şeker mutfak robotunda hafifçe karıştırılır. Üzerine küp küp kestiğimiz soğuk tereyağı ilave edilip kumsu bir yapı elde edilene kadar robot yavaş yavaş çalıştırılıp durdurulur. (Çok fazla çalıştırılırsa tereyağı erir.)
  2. Kumsu kıvama gelen karışıma yumurta ilave edilip 1-2 dakika kadar daha aralıklarla robot çalıştırılıp durdurulur.
  3. Karışım elle hafifçe yoğurulup buzdolabında yarım saat dinlenmeye alınır.
  4. Yarım saat sonra hamur çıkartılıp 20 santimlik yuvarlak kelepçeli kalıba açıyoruz ( isterseniz kenarlarına açmayıp sadece tabana hamur koyabilirsiniz , o zaman bir miktar hamurunuz artmaktır.)
  5. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika hamurumuzu pişiriyoruz. ( kenarlarına açtığınız hamur pişerken biraz kısalabilir sakın korkmayın )
Cheesecake dolgusu :
  1. Vanilya çubuğumuzu ortadan kesip içindeki özü çıkartıyoruz.
  2. Orta  boy  bir  tencereye  2  parmak  su  doldurulup  orta  ateşte  su kaynamayacak şekilde  altı  açılır. Üzerine  cam  bir  kap  yerleştirilip içinde toz şeker , yumurta ve vanilya çubuğumuzun içinden çıkartığımız vanilya özünü koyup 15 dakika pişiriyoruz.
  3. Karışımı orta boy bir tencereye döküp üzerine labne peyniri ve nişastayı ekleyip kısık ateşte tel çırpıcı ile karıştırarak 2-3 dakika pişiriyoruz.
  4. Pişen karışımı hamur tabanımızın içine döküp üzerini düzeltiyoruz. (Eğer kenarları olmayan bir taban yaptıysanız kelepçeli kalıbı hiç açmadan karışımı döküyoruz.)
  5. Buzdolabında servis etmeden önce 6-8 saat dinlendiriyoruz.
Frambuaz sos :
  1. Frambuaz ve şeker küçük bir tencerede orta ateşte 5 dakika pişirilir.
  2. Servis ederken dilimin üzerine sos ve kalan 100 gram taze frambuaz konarak servis edilir.
Not : Tarif sizin için çok büyük ve fazla gibi gelirse , ölçüler yarıya indirilip 14 santimlik kalıp kullanılarak uygulanabilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder