2 Nis 2014

Pasta Yarışması

Sevgili arkadaşlar bugün ilk defa sizlerle bir tarif olmaksızın bir yazı paylaşmak istiyorum. Geçen yıl bu aylarda özsütün pasta yarışmasından haberdar olup yarışma için bir pasta tasarlayıp gönderdi. Yarışma 3 yıldır düzenli olarak yapıldığı ve çok sayıda katılımın olduğundan haberdar olmayarak yarışmaya katıldım. Katıldıktan sonrada sonuçların ne zaman belirleneceğinden hiç haberim yoktu. Bir sabah özsütten gelen telefon sonucu özsüt pasta yarışması finaline kaldığım ve nisan ayında canlı olarak pastamı yapıp yarışmaya katılacağımı bildirdiler. 1000 tarfin üzerinde pasta yarışmaya katılmış. Kalılanlar arasında 3 yıldır pasta yollayıp final hayali kurup bir türli finale kalamadığı için üzeln yarışmacılar bile vardı.


Tesadüf eseri katıldığım yarışmada finale kalmıştım. Final gününe kadar pastamı birçok insana yedirdim ve aldığım eleştiriler doğrultusunda pastamın son halini oluşturdum. Final günü geldiğinde yarışmanın yapıldığı ortam benim pasta yaptığım ortama göre çok farklıydı , kullanılan malzemeler ekipmanlar benim alıştığım ekipmanlardan farklıydı , kullanılan buzdolapları bile otel ortamı olduğu için çok daha güçlüydü. Patamı kremamı yaptıktan sonra dinlenmesi için buzdolabına koyduktan yarım saat sonra kremayı aldığımda maalesef krema donma noktasına gelmıştı onu düzeltip toparlanana kadar 2 saatlik yarışma süresi tamamlanmak üzereydi ve pastama istediğim şekli veremdim. Jüri tadımları yaptıktan sonra oylama geçildiğinde seyirciler pastaların tadlarına bakıp benim pastamı övüyorlardı ancak jüri seyirciler ile aynı fikirde değildi ve beni ilk 3 e almadılar. İlk denememde finalde olmak bile bence büyük bir başarıydı. 



Ancak ordan çıkarken tekrar burda olmam gerektiğini aklıma koymuştum. Bu sefer tesadüfen değilde hazırlanarak katılacağım bir yarışma beni bekliyordu. 

Mart ayında başvurular başlamış bende pastamı hazırlayıp fotoğraflarını çekmiştim. Tam pastamı fotoğrafları ve tarifi ile özsüte gönderecekken fotoğraf makinamın hafıza kartı bozuldu ve çektiğim tüm fotoğraflar silindi. Tekrar pastayı yaptım fotoğrafları tekrar çektim , ilk fotoğraflardan daha güzel fotoğraflar oldu. En üstteki fotoğraf 5. özsüt pasta yarışmasındaki pastam BAROK. 

Adı biraz farklı gibi görünsede barok dönem mimarisinden esinlendiğim çikolatalar avrupadaki barok dönemde inşa edilen katedrallere çok benziyordu ve bende pastama Barok adını verdim. 

2 defa üst üste bu deni büyük bir yarışmada finale kalan ilk yarışmacı ben oldu ve bu yarışmacılar arasında tek erkekte bendim. Bu defa hedef 1. olmak bakalım ne olacak ? Gelişmelerle bir dahaki yazımda görüşmek üzere. Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder