17 Nis 2014

Çukurcuma 49 Zeytinyağı


Bildiğiniz pizza hiç bu kadar lezzetli olmamıştı. Hayatımda yediğim en iyi pizzaları hafta sonu İstanbul da ÇUKURCUMA 49 adlı pizzacıda yedim. Arkadaşımın 2 gün boyunca öve öve bitiremediği pizzacıya pazar günü çok aç bir şekilde ve birazda ön yargılı olarak gittim. Çok açken yiyeceğim yemekte çok riske girmeyi sevmem açıkçası çünkü hoşlanmayacağım bir yemek gelirse aç kalma riskim çok fazla olur.




Ben menüye baktığımda 30 dan fazla pizza vardı ve fazla riske girmeyerek peperonili pizza söyledim. Bir arkadaşım margarita söyledi. Bize  mekanı öven arkadaşım  ve bizim oraya gitmemizi sağlayan arkadaşımız çok farklı 3 pizza söyleyerek hepsinin tadına bakmamızı istedi. 5 kişiydik ve 5 pizza söyledik. Diğer pizzalar benim çok umrumda değildi , pizzamı yer keyfime bakarım diye düşünürken pizzalar masaya geldi ve benim söylediğim pizza diğerlerinin yanında çok sönüktü. Pizzaların bir bir tadına baktığımda hayatımda yediğim en iyi pizzaların onlar olduğunu fark ettim. İnce hamurlu ve bol malzemeli , sunumları mükemmel , yerel malzemelerle dünyanın bir çok yerinde kullanılan malzemeleri çok güzel sentezlemişler bence.

Tulum peynirli rokalı pizzanın üzerine dökülen nar ekşisi pizzanın türkiye de nasıl güzel yorumlandığının en güzel örneği bence. Sabah kahvaltılar için yumurtalı pizzalarda var klasik margarita pizzada. Bence margarita pizzanın üzerine konan fesleğen için bile oraya gidip pizza yenebilir. Bu denli taze malzemeler insanın aklını başından alıyor.



Çukurcuma 49 u anlatmak için daha çok şey söylenebilir elbette ama ben lafı çok uzatmadan pizzalarla beraber masaya getirdikleri zeytinyağından bahşetmek istiyorum. Böyle bir zeytinyağı olamaz , hafif acı , hafif aromatik , kızarmış ekmeğin üzerine döküp sadece karnımı onunla doyurabilirim. Küçük acı kurutulmuş bilerler , zeytinyağı ve biberiye ile hafifçe ısıtılıp şişeye doldurulmuş ve lezzet şişeye hapsedilmiş. Pizzanızın üzerine biraz damlattığınızda neden daha önceki lokmamda bunu denemedim diye düşünmeden edemiyorsunuz. Tarifini aldığım zeytinyağını biraz kendi yorumumu katarak sizlerle paylaşmak istedim , Antakya'nın acı kurutulmuş biberlerini kullandım ve mükemmel zeytinyağını evde yaptım. Siz Antakya biberi bulamaz iseniz sadece küçük süs biberle ile veya sevdiğiniz kurutulmuş biberlerle bu tarifi deneyebilirsiniz. Zeytinyağına bakışınız değişebilir.

Malzemeler
  • 4 adet kurtulmuş kırmızı süs biber (2 adedi sadece tohumları için)
  • 2 adet acı kurutulmuş antakya biberi 
  • 2 dal kuru biberiye
  • 750 ml sızma zeytinyağı
Yapılışı
  1. 2 adet kurutulmuş süs biberin boyuna ortadan ikiye bölüp içindeki tohumları orta boy bir tencereye döküyoruz ve kabuklarını çöpe atıyoruz.
  2. Üzerine 2 kurutulmuş süs biberi , kurutulmuş Antakya biberlerini , biberiyeyi ve zeytin yağını ekleyip yavaş ateşe koyuyoruz. Zeytinyağı kesinlikle kaynamamalı , 5 dakika kısık ateşte zeytinyağı ısınca ateşten alıp yarım saat soğuduktan sonra şişeye doldurup servise hazır hale getiriyoruz.


Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder