17 Kas 2016

Düdüklüde Armut Talısı


Uzun yıllar aradan sonra evimde düdüklü tencerem var. Küçük yaşlarda evde düdüklünün sirenini eğlenceli bir ses olarak görür sesi duyduğumda mutfağa koşar düdükten çıkan sesi dinlerdim. Pratikliği nedeniyle annem düdüklüğü çok kullanırdı.

Geçen yılların ardından benim bir gün düdüklü tencere kullanıcağım hiç aklıma gelmezdi. Fissler Türkiye ile yaptığımız işbirliği sonucunda bende düdüklü tenceremle farklı tarifler yaratmaya başladım. Düdüklü tencerede genellikle et yemekleri ve uzun saatler pişen yemekler tercih edilsede ben ilk tarifimi tatlıdan yana kullanmak istedim.

DÜDÜKLÜDE  ARMUT  TATLISI  TARİFİ

- 3 Kişilik

Malzemeler

  • 3 adet armut 
  • 1 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 adet vanilya çubuğu
  • 1 adet çubuk tarçın
  • 5 adet karanfil
  • 9 adet badem 
Yapılışı 
  1. Armutlar soyulur 
  2. Tüm malzemeler düdüklü tencereye konduktan sonra armutlarda üzerlerine oturtulup kısık ateşte 5 dakika düdüklü tenceremiz ısıtılır.
  3. Bu sürenin ardından düdüklü tenceremiz hızlı ateşe alınıp düdüklümüzün 1. beyaz çizgisi çıkana kadar pişirilir ve beyaz çizgi görüldüğünde düdüklümüz en kısık ateşe alınıp 3 dakika daha pişirildikten sonra ateşten alınıp 10 dakika dinlendirildikten sonra düdüklünün buharı alınır ve tatlılar sunum tabaklarına alınır. 
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder