20 Kas 2015

Muzlu Kek (banana bread)


banana bread

Son bir yıldır ne zaman muz görsem muzlu kek yapmak geliyor aklıma. Birkaç hafta önce Antalya'dan Eskişehir'e giderken karşımıza Anamur muzları çıktı. Arabadan iner inmez havadaki muz kokusu hemen burnumuza dolmuştu. Muzların tadına bile bakmadan artık muzlu keki yapma zamanımın geldiğine karar verdim.



Hayatımda yediğim en güzel muzları yedim. Kokusu, görüntüsü, lezzeti aklınızı başınızdan alıyor. Kocaman, lezzetsiz ithal muzlar yerine yerli muzlarımızın değerini bilmek gerekiyor. Maalesef raf ömürleri kısa olduğu için marketlerin pek ilgisini çekmese de bence gerçek muz lezzeti Anamur muzu. Hepimiz birer muzu tezgahın önünde yedikten sonra bir miktar da yanımıza aldık. Sanırım sadece arabanızın güzel kokması için bile Anamur muzu alabilirsiniz. 

muzlu kek tarifi

Muzlarımızı tüketip Eskişehir'e ulaştıktan sonra hemen kekimi yaptım demek isterdim ama ancak bir dizi seyahatin ardından kekimi deneme şansı buldum. Dün akşam saat 22 gibi müzik dinlerken muzlu kek yapmaya başladım. Kendimce bir tarif yarattım, ilk denememde hayalimdeki tarifi gerçekleştirdim. Saat 23.30 civarında kekten bir dilim kestim ve hayallere kapıldım. Daha sonra tarifi kontrol etmek amacıyla ikinci denememi yaptım. Sabah uyanır uyanmaz kekin fotoğraflarını çekip sizlerle paylaşmak istedim.

Tarif : chef-in-training adlı siteden esinlendim. Buttermilk yerine yogurt konup, yumurta miktarını arttırdım.



Not : 240 ml lik su bardağı kullanılmaktadır.



MUZLU KEK TARİFİ (BANANA BREAD)

- 10 Kişilik

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker (200 gram)
  • 1 + 3/4 su bardağı un (245 gram)
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/3 su bardağı badem (38 gram)
  • 1/3 su bardağı yogurt (80 gram)
  • 1/3 su bardağı eritilmiş tereyağı (75 gram)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 fıske tuz
  • 3 orta boy çok olgun muz
  • 5 gram tereyağı (kalıbı yağlamak için)
Yapılışı
  1. Fırınımızı 180 derecede çalıştırıyoruz.
  2. 25 santimlik dikdörtgen baton kek kalıbımızı 5 gram tereyağı ile yağlayıp hazırlıyoruz.
  3. Muzlar mutfak robotunda püre haline getirilir.
  4. Tereyagı eritilip hazırlanır.
  5. Kırılmış bademiniz yoksa biraç ile herbir bademi önce ortadan ikiye daha sonrada her bir parçayı 3'e bölerek iri badem parçaları oluşturuyoruz.
  6. Un, vanilya, kabartma tozu, tarçın ve tuzu orta boy kaba konup hazırlıyoruz.
  7. Yumurta ve toz şeker 4 dakika mikserde en hızlı devirde çırpıyoruz.
  8. Çırpılan yumurtayı en yavaş devıre alıp tereyağı, yogurt ve muz püresini ilave edip hafifçe karıştıgını gördükten sonra unlu karışımı yavaş yavaş ilave ediyoruz ve un kaybolunca mikserimizi durduruyoruz.
  9. En son bademlerimizide ilave edip spatula ile karışımımızı karıştırıp kalıbımıza döküyoruz.
  10. Kek karışımımızı fırına tıyoruz. 45 dakika pişirdikten sonra keki kürdanla kontrol ediyoruz. Kürdan temiz çıkarsa kekiniz pişmiştir. Kürdan ıslak ise pişirmeye 2 şer dakika aralıklarla kontrol ederek devam ediyoruz. Benim kekim 50 dakikada pişti. Pişme durumu fırınınızın gücüne göre değişebilmektedir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..