5 Eki 2015

TUZU AZ DOMATES TURŞUSU

domates turşusu


Bu turşu işi de nereden çıktı?!

Birkaç hafta önce pazarda fotoğraf çekmek için gezinirken karşıma sarı, yeşil, kırmızı renklerde domatesler çıktı. Her şeyi bırakıp deli gibi domates aldım. Eve geldiğimde bir baktım 5 kilogram domates almışım. Dolayısıyla  bu domateslerle ne yapacağımı düşünmeye başladım. Aslında düşünürken çok güzel bir domates fotoğrafı çektim. Fotoğrafı çektikten sonra da kırmızı domateslerle pizza sosu yaptım. Yeşil domateslerle ne yapsam diye düşünürken turşu yapmaya karar verdim. Aslında turşu tarifi benim blogumdaki ilk tariflerden biridir. Az tuzlu salatalık turşusu yapmıştım yıllar önce.


Sıra domatese gelince az tuzlu ve tarifi pratik bir turşu yaptım. Tarifi babama ait olan bu turşunun tuz oranı oldukça az, sirkeyle yapılan lezzetli bir turşu.

Malzemeler

  • Yeşil domates
  • 8-10 adet tane karabiber
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çorba kaşığı kaya tuzu
  • 1 su bardağı su
  • 3/4 su bardağı üzüm sirkesi
  • 8-10 adet taze nane yaprağı
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
Yapılışı
  1. Domatesleri yıkayıp bir kenara koyuyoruz.
  2. Ora boy domates dışındaki tüm malzemeleri koyup 2 dakika şeker ve tuz eriyene kadar karıştırıyoruz. Orta boy cam kavanoza domateslerimizi diziyoruz. Dizerken domatesleri biraz sıkıştırmanızı tavsiye ederim.
  3. Domateslerimizi dizdikten sonra hazırladığımız karışımımızı kavanozumuza dolduruyoruz. Kavanozumuzun ağzını güzelce kapatıp 2 hafta oda sıcaklığında bekletiyoruz.
  4. İki hafta bekleyen turşumuz tüketime hazır hale geliyor.



Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..