25 Eki 2015

Maydanoz Pestolu Makarna


Maydanozlu ve bademli pestoyu hazırladıktan sonra bu güzel sosla makarna yapmamak olmazdı. 25 ekim dünya makarna gününe özel olarak makarnamı hazırladım. Sosun makarnanın her noktasına nufuz etmesini ve her lokmada sosun tadını alabilmek için fusulli makarna tercih ettim.


Her lokmada aynı tadı alabilmek bence çok önemli. Birçok restoranda yapılan en büyük hata bence sosla makarnayı birbiriyle özdeşleştirmeden sosu sadece makarnanın üzerine koyarak getirmeleri. Sos ile makarna birbirine karıştırılıp beraber hafifçe pişirilmediğinde ben sosun tadına tam anlamıyla varamıyorum. Bu yüzden haşladığım makarna ile bir miktar makarna suyunu sosa ilave edip beraber pişirdikten sonra servis etmeyi tercih ediyorum.

MAYDANOZ PESTOLU MAKARNA

- 2 Kişilik

Malzemeler
  • 200 gram fusulli makarna
  • 4 yemek kaşığı maydanoz ve bademli pesto
  • 2 çorba kaşığı parmesan
  • 4-5 adet kırılmış badem
Yapılışı
  1. Pesto büyük bir tavaya konup bekletilir. 
  2. Makarna kaynayan suya atılıp 7-8 dakika pişirilir.
  3. Pişen makarnanın suyundan 2 çorba kaşığı alınıp pestonun üzerine ilave edilir. Pişen makarna süzülüp sosun üzerine ilave edilir ve tava  orta ateşe alınır. Orta ateşte 2-3 dakika makarna ve sos özümseyene kadar karıştırılarak pişirilir.
  4. Hazır olan makarna tabaklara servis edilir, üzerlerine parmesan ve badem serpilerek servis edilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..