14 May 2015

Çilekli Kek

kek tarifi

Sosyal medyadan severek takip ettiğim 'midyeüstüwasabi' muhteşem bir kek fotoğrafı paylaşmış.

Annesinin yaptığı ve içine de çilek eklediği  kek çok güzel görünüyordu.

Bir ara ben de 'çilekli kek yaparım, içine de bol miktarda beyaz çikolata koyarım' diye hayal etmiştim. Hatta, 'annemin klasik kek tarifine çikolata eklesem nasıl olur' diye anneme de danışmıştım.

Midyeüstüwasabi'nin tarifini denemeden önce lezzetli çilekler almak için semt pazarına gittim, pazarda tezgah açan insanların fotoğraflarını çekip bol miktarda çilek ve başka taze meyve ne varsa alıp geldim.

Keki nasıl yapsam diye düşünürken süt reçeli pişirdim. Aradan 6 saat geçti ve çilekli kek tarifine bir türlü konsantre olamadım. Yeni bir tarif yerine gördüğüm kekin tarifini istemeye karar verdim ama tarifi isterken 'ya vermek istemezlerse' diye düşünmeden de edemedim. Beni kırmayıp tariflerini paylaştılar. Yeni tarifler bulduğumda altın bulmuş gibi seviniyorum açıkçası.


çilekli kek

Tarif annemin kek tarifine çok benzese de oranlarda ufak farklılıklar var.
Dikkatimi en çok çekense keke eklenen limon suyu oldu.

Engin Hanım, limon suyunu kekin daha iyi kabarması ve keke taze bir lezzet katması için ekliyormuş. Limon suyu dışındaki ikinci detay olan fındık yağı ise hoş bir aroma katıyor.

Tarifi denedikten sonra kekte ufak tefek değişiklikler yapmayı denedim, ilk sefer çileği bir miktar arttırdım ama kek çok ıslak oldu, çileği püre yapıp kek karışımına ekledim, bu sefer de kekin rengini beğenmedim, kakaosunu azalttım bu sefer de orjinal kekteki lezzeti yakalayamadım. Kısacası tarif o kadar güzeldi ki içindeki malzemeleri değiştirince kekin yapısı bozuldu. Ben de orjinal tarifi olduğu gibi sizlerle paylaşmaya karar verdim.


Keke ufak bir dokunuş yaparak, çileğin tadını biraz arttırmak amacıyla keki servis ederken üzerine eklemek için çilekli basit bir sos yaptım.

Tarif : Engin Atalay'ın tarifinden alınmıştır.

ÇİLEKLİ  KEK  TARİFİ

Malzemeler

  • 2 yumurta
  • 2/3 su bardağı toz şeker (140 gram)
  • 2/3 su bardağı süt (160 gram)
  • 2/3 su bardağı fındık yağı (ayçiçek yağıda kullanılabilir, 160 gram)
  • 1 + 2/3 su bardağı un (235 gram)
  • 2 yemek kaşığı kakao (14 gram)
  • 1 adet çubuk vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 limon suyu 
  • 10 adet küçük ve diri çilek (kek için)
  • 100 gram çilek (sos için)
  • 1/2 su bardağı toz şeker (sos için, 100 gram)
Yapılışı
  1. Fırın 170 derecede çalıştırılır.
  2. Çilekleri ayıklanıp yıkanır ve kurutulur.
  3. Un, vanilya ve kabarma tozu orta boy bir kaba konup karıştırılır.
  4. Kakao küçük bir kaba konup hazırlanır.
  5. Yumurta ve toz şeker mikserde hızlı devirde 4-5 dakika kabarana kadar çırpılır ve en yavaş devire alınır.(mikserin izi çıkmaya başlayıp karışım beyazlaşana kadar)
  6. Vanilya çubuğumuzu ortadan kesip içindeki özü çıkartıyoruz ve yumurtalı karışıma ilave ediyoruz.
  7. Mikserin en yavaş devrinde süt, fındık yağı ve limon suyu ilave edilerek 1 dakika yaş devirde çırpılır.
  8. Unlu karışım yumurtalı karışıma ilave edilip mikserin yavaş devrinde 1 dakika daha çırpıldıktan sonra mikser durdurulur.
  9. 20*10 santim boyutlarında dikdörtgen kek kalıbına karışımın 2/3 lük kısmı göz kararı olarak dökülür. 
  10. Kalan karışıma kakao eklenerek spatula ile karıştırıldıktan sonra kek kalıbına döktüğümüz karışımın ortasına boydan boya dökülür.(kakaolu karışımı kek karışımının ortasına dökmemizin tek sebebi keki kestiğimizde görüntüsünün güzel olmasın sağlamaktır)
  11. En son çilekler gelişi güzel şekilde kek karışımına batırılır.(çileklerin kekin dibine batmasını engellemek için uç kısımları keke karışımının üzerinde kalacak şekilde diziyoruz)
  12. Kekimizi 170 derecede 40 dakika pişirdikten sonra kekin ortasına kürdan batırıp pişip pişmediğini kontrol ediyoruz. Kürdanda ıslaklık varsa 2 şer dakika aralıklar kontrol ederek pişirmeye devam ediyoruz. (benim yaptığım tüm kekler 42 dakika pişti)
  13. Keki fırından çıkarttıktan sonra biraz soğumasını bekleyip kalıptan çıkartıp servis tabağına alıyoruz ve servis ederken dilimliyoruz.
  14. Çileklerimiz önce ortadan ikiye daha sonrada her bir parçayı tekrar ortadan ikiye bölüyoruz. Çileklerimizi orta boy bir tavaya koyup üzerine toz şekerimizi ilave ediyoruz. Hızlı ateşte 2 dakika sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Pişen çileklerimizi el blendrı ile ezip tel süzgece aktarıyoruz. Tel süzgeçte çileklerimizi güzelce ezerek süzüyoruz ve sosumuz hazır olmuş oluyor. Keki servis ederken her dilimin üzerine sos döküyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder