6 Nis 2015

Tatlı-acı sos


Tatlı-acı ve tatlı-ekşi sosların lezzetini yemeklerde çok severim. Bence aynı anda iki farklı lezzeti almak çok büyük keyif. Bugünkü tarif kuzenime ait. Geçen hafta teyzeme kahvaltıya gittiğimi duyan opera sanatçısı kuzenim hemen yanımıza geldi, kahvaltı masasındaki uzun sohbetimiz sırasında, temsil provalarında  operadan bir arkadaşının heycanla yanına gelerek "sen AHMET BUDAK'ı nerden tanıyorsun?" "onu nereden buldun?" "40 gramı nereden biliyosun?" şeklindeki soru yağmurlarıyla şaşırmış olduğundan bahsetti. Kuzenim ben Ahmet'i instagramda buldum çok güzel tarifler paylaşıyor dediğinde arkadaşı da ben tariflerine hayranım, anlatımına bayılıyorum diyerek tekrar kuzenime, "sen nereden tanıyorsun?" diye sormuş o da Ahmet benim kuzenim diyerek arkadaşını şaşırtmış. Arkadaşıda benim tarifleri deneyip, arada operaya getiriyor ve diğer arkadaşlarıyla paylaşıyormuş. Bu muhteşem anıyı dinlediğimde çok çok mutlu oldum, beni tanımadan tariflerimi deneyen herkese çok teşekkür ederim.




Uzun soluklu kahvaltı masasındaki sohbet sırasında kuzenim, ızgara somonun üzerine döküp servis ettiği tatlı-acı sostan bahsetti. Çok acı kuru chilli biberlerini haşlayıp suyunu süzdüğünü, daha sonra blenderdan geçirip esmer şekerle pişirdiğini ve içine zeytinyağlı dolma baharatı ekleyip en son sanki reçel yaparmış gibi limon damlattığını anlattı. Tarifi dinlerken bir an önce denemek için  sabırsızlanmaya başladım. 


Ben tarifi denerken biberleri blenderdan geçirmek yerine ince ince doğramayı ve esmer şeker yerine beyaz toz şeker kullanmayı tercih ettim.

TATLI - ACI SOS TARİFİ

- 4 kişilik

Malzemeler

  • 15 gram kuru acı biber (8-9 adet küçük acı kuru biber)
  • 1 su bardağı kaynar su (240 ml)
  • 1/2 su bardağı toz şeker (100 gram)
  • 1/2 su bardağı su
  • 1 çay kaşığı yenibahar (dolmalık baharat, opsiyonel)
  • 2-3 damla limon suyu
Yapılışı
  1. Biberlerin sapları kesilir küçük bir tencereye konur üzerine 1 su bardağı kaynar su ilave edilip orta ateşe oturtulur. 15 dakika orta ateşte pişen biberlerin kabukları soyulabilir kıvamda ise ateşten alınır. (biberlerinizin cinsine göre kabukları soyulmayabilir)
  2. Biberlerin kabukları elinizden geldiğince soyulur. (Biberler soyulurken elinizin yanmaması için  yanınızda bir kase soğuk su bulundurarak parmaklarınızı suya sokup serinletebilirsiniz)
  3. Biberleri soyduktan sonra biberlere zarar vermeden içindeki damarları olabildiğince temizliyoruz. Bir miktar damar kalması sorun yaratmamakta.
  4. İçini temizlediğimiz biberleri yarım santim kalınlığında hakla halka kesiyoruz.
  5. Kesilen biberleri küçük boy bir tencereye alıp üzerine 1/2 su bardağı suyumuzu ve 1/2 subardağı toz şekerimizi ilave ediyoruz. Orta ateşte 15 dakika arada  bir karıştırarak pişiriyoruz. 
  6. Sosumuz pişmek üzereyken baharatımızı ve limon suyumuzu ilave edip 1 dakika daha karıştırıp pişirdikten sonra sosumuz hazır oluyor.



Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder