20 Nis 2015

Makarna Şenliği ve Mandalinalı Kup


Bundan tam 7 yıl önce, yirmiden fazla arkadaşını eve toplayıp makarna partisi vermeye karar veren ablam, babamın büyük desteği ile ilk makarna şenliğini düzenledi. Ben o zamanlar Ankara'da olduğum için bu muhteşem şenlikte bulunamamıştım. Ablamın yakın arkadaşlarından Hasan da askerde olduğu için makarna ziyafetini kaçıranlar arasındaydı. Son iki yıldır durmadan 'bize makarna yapın'
diyen Hasan’ın da etkisiyle geçen pazar günü kadroyu biraz genişleterek yeniden makarna şenliği organize ettik. Bu sefer ev yerine ablamın yakın arkadaşının butik oteli tercih edildi.



Şenliğe günler kala İstanbul'da olduğum için 'acaba bu seferde mi katılamayacağım' diye içime bir korku düşerken aynı anda da ablamı 'tatlıları ben yapmak istiyorum, sakın hazır bir şey almayın' diye bol bol tembihliyordum.

Cuma gece yarısı Antakya'ya gelip bütün cumartesi gününü planladığım hiç bir tatlıya başlamadan geçirdikten sonra cumartesi akşam saat 9'da mutfağa girip makarna menüsünü biraz inceleyip, gece 2'ye kadar üç farklı tatlı yaptım.


Babamın hazırladığı makarna menüsünde yok yoktu. Midyeli spagettiyle başlayan menü iki farklı ravioli ve yufkaya sarılı bolonez soslu makarna ile devam ettikten sonra finalde patlıcanlı ve jambonlu lazanya ile son buluyordu.

Pazar günü geldi çattı. Ben ve babam mutfakta pişirdiğimiz makarnaların tadına bakarken salondaki alkış ve memnuniyet sesleri mutfağa kadar ulaşıyordu. En son servis edilecek lazanyayı fırından çıkarmak için fırını açtığımda ise lazanyayı elimden düşürdüm ve o an üstümün başımın domates sosu olduğuna mı, yoksa lazanya tepsisinin yerde olduğuna mı üzüleceğimi bilemezken ikinci lazanya tepsisinin hazır olduğunu gördüğümde içim biraz olsun rahatladı. Lazanyalar da yendikten sonra sıra tatlılara geldi.


Üç farklı tatlı yapmıştım, tatlılardan bir tanesi daha önce sizlerle de paylaştığım Tobleroneve narlı tart, ikincisi 40gram yorumuyla triliçe ve üçüncü tarif bugün sizlerle paylaştığım mandalinalı kup. Mandalinalı kup biraz doğaçlama oldu, babam tatlı olarak panacotta yapalım dediğinde ben tatlı işine karışmayın demiştim. Aslında panacotta güzel fikirdi ama yapacağım tatlının bana özel olması istemiştim. Daha önce limonlu tartta kullandığım limon kremasını mandalinalı yapıp içine labne peyniri ilave edip bisküvi ile servis etmeye karar verdim. Hiç denemediğim bir tarif olsa da herkesin severek tükettiği bir tarif oldu. Tarifi o kadar beğendiler ki ben de blogumda paylaşmaya karar verdim. Otuzdan fazla kişinin deneyip onayladığı bir tarifi sizlerle paylaşmaktan büyük mutluluk duyuyorum.



Makarna şenliğinde mutfakta olduğum için fotoğraf çekme şansım olmadı ve orada olanların çektikleri fotoğraflarla yetinmek zorunda kaldım, amatör fotoğraflar için sizlerden özür dileyerek tarifimi paylaşmak istiyorum.

Ben tarifte daha önceden havuçlu pasta tarifinde kullandığım bisküvilerden kullandım, bu kurabiyeleri yapıcak zamanınız yoksa eti burçakta kullanabilirsiniz.
 

MANDALİNALI  KUP

- 4- 6 kişilik


Malzemeler
  • 4 yumurta
  • 240 gram  toz  şeker (1 su bardağı + 1/4 su bardağından çok az eksik) 
  • 160 gram  taze mandalina suyu (2/3 su bardağı)
  • 3 mandalina  kabuğu rendesi (portakal veya limonda kullanılabilir)
  • 265 gram labne peyniri
  • 65 gram tereyağı (oda sıcaklığında) (4 yemek kaşığı + 1 tatlı kaşığı)
  • 250 gram bisküvi (eti burçakta kullanabilirsiniz)
Yapılışı
  1. Şeker  ve  mandalina  kabuklarını  şeker  hafifçe  nemlenene  kadar  parmaklarımızla  ovalıyoruz.
  2. Benmari  usulü ( küçük bir tencereye  iki  parmak  su koyup  üzerine  cam  veya  metal  bir  kase  oturtup  pişirme) şeker, yumurta  ve  mandalina  suyunu  çırpıyoruz. Alttaki  su  kaynamamalı, orta  ateşte  15 dakika karışım 85 dereceye  gelene  kadar  çırparak  pişiriyoruz.
  3. Hazırlanan  karışımı  tel  süzgeçten  geçirip  10  dakika  soğumaya  bırakıyoruz.(tel süzgeçten geçirme nedenimiz limon kabuklarını ayıklamak). Kremayı  el  blendrı  ile  1 dakika  homojenize  ediyoruz.
  4. Karışıma tereyağını ve labne peyniri ilave edip tel çırpıcı ile katıştırdıktan sonra el blendrı ile 1 dakika hafifçe karıştırdıktan sonra servise kadar buzdolabında dinlendiriyoruz.
  5. Servis sırasında krema üzerine bisküvi ve tekrar krema  koyarak servis ediyoruz.
Not: Bisküvi yapacak kadar zamanınız yoksa Eti Burçak bisküvi kullanabilirsiniz

Bisküvi için malzemeler 

  • 40  gram  tereyağı (oda  sıcaklığında)
  • 35 gram  pudra  şekeri
  • 90  gram  un
  • 1  adet çırpılmış yumurtanın yarısı
  • 1/2 adet çubuk vanilya 

Bisküvi yapımı

  1. Küp  küp  kestiğimiz  tereyağımızı mutfak  robotumuz da çırpıp yumuşatıyoruz.
  2. Daha  sonra  üzerine vanilya çubuğumuzu ortadan kesip içindeki özü çıkartıp, pudra  şekerini, yumurtayı  ve   unu  ekleyip  tekrar  mutfak  robotumuzu  çalıştırıp  1-2  dakika  hamur  olana  kadar  karıştırıyoruz.
  3. Hamurumuzu yarım saat buzdolabında dinlendiriyoruz.
  4. Dinlenen hamurumuzu çıkartıp iki adet yağlı kağıdın arasına yerleştirip merdane ile yarım santim kalınlığında açıyoruz. Yarım santim kalınlığında açtığımız hamurumuzu önce boylamasına 1 santimlik şeritler olacak şekilde kesiyoruz. Daha sonra kestiğimiz şeritlere dik olacak şekilde 1 santim kalınlığında tekrar şeritler kesiyoruz ve küp şekilde hamur parçaları elde ediyoruz. Hamurun eklini hiç bozmadan tepsiye yerleştirip 20 dakika derin dondurucuda bekletiyoruz. 
  5. Başka bir fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz.
  6. Fırınımızı 170 derecede çalıştırıyoruz.
  7. Derin dondurucudan çıkarttığımız hamurumuzu elimizle ayırarak yağlı kağıdımızın üzerine diziyoruz.(Tüm hamuru dizmek için 2 adet tepsiye ihtiyacımız var)
  8. 170 derecede 15 dakika altın sarısı olana kadar pişiriyoruz. (10. dakikada kurabiyelerimizi kontrol edip tepsinin yönünü değiştiriyoruz)

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder