3 Ağu 2014

Erikli , İncirli ve Kirazlı Crumble


Geçen hafta pazardan aldığım ve yemeğe kıyamadığım kocaman erikler buzdolabında dururken eriklerle ne yapsam diye düşünmeye başladım. Yaz aylarında en sevdiğim 3 meyve kiraz , kırmızı incir ve mürdüm eriğini aynı tarifte bir araya getirmek çok güzel bir fikir gibi geldi. Ama bu 3 meyveyi nasıl bir tarifte birleştirecektim. Erik hafif mayhoş olsa da kiraz ve incir çok tatlı olduğu için çok şekerle baymayacak bir tarif bulmam şarttı. 




Ne yapsam diye kara kara instagramda gezerken gördüğüm crumble resminden çok etkilendim ve hayatımda hiç crumbel yapmamış biri olarak crumble tarifi denemek için kolları sıvadım.



Kullandığım meyvelerin kendi şekerleri yüksek olduğu için elimden geldiğince az şeker koymaya çalıştım. İlk denemede tarif biraz fazla ekşi , ikinci denemede ise biraz fazla tatlı olsa da 3. ve 4. denememelerde ideal lezzete ulaştım.


Aslında yapımı çok basit ve pratik bir tarif , daha önce neden yapmadığıma biraz üzülsem de bundan sonra farklı farklı crumble tarifleriyle sizleri buluşturmak istiyorum. Aslında evdeki meyvelerle güzel denemeler yapmak mümkün. 



Tarifin temelinde meyveler dışında un , şeker ve tereyağı kullanılmakta ve bu temel malzemelere ilave olarak yulaf , farklı kuru yemişler katılmakta. Kendi zevkinize göre eklemeler yapmak mümkün. 


Bugünkü tarifimde lezzeti ve gevrekliği arttırmak için geçen haftaki elmalı kurabiye tarifi için hazırladığım bademlerden kullandım.



Malzemeler ( 4 kişilik )


  • 2 adet kırmızı erik (mürdüm eriği )
  • 1 adet kırmızı incir
  • 10 adet kiraz
  • 50 gram un (1/3 su bardağı + 1 yemek kaşığı)
  • 50 gram esmer şeker (1/4 su bardağı )
  • 50 gram yulaf (2/3 su bardağı )
  • 60 gram ince dilimlenmiş badem ( 2/3 su bardağı )
  • 80 gram tereyağı (5 yemek kaşığı )
Yapılışı 
  1. Un , esmer şeker , badem ve yulaf orta boy bir kaba konup hafifçe karıştırılır.
  2. Tereyağı küçük bir tava veya cezvede eritilir. Eritilen tereyağı kuru karışma dökülüp güzelce karıştırılıp bekletilir.
  3. Meyveler güzelce yıkanıp kurutulur.18 santimlik fırın kabı veya 4 adet küçük sufle kabı hazırlanır. Erikler ortadan ikiye bölünüp çekirdekleri çıkartılır. Eriklerin her bir parçası 4 eşit parça olacak şekilde dilimlenir.(1 erikten 8 dilim elde edilir.)Dilimlenen erikler fırın kabına dizilir. (dizme işlemi yukarıdaki fotoğrafça gösterilmekte.)
  4. Kirazların çekirdekleri çekirdek çıkartma aleti ile veya kirazlar ikiye kesilerek çıkartılır. Çekirdek çıkartma aleti ile çekirdeği çıkartılan kirazlar ortadan ikiye bölünür.
  5. İncirin kabuğu soyulmadan sadece üstteki parçası kesilir ve incir 5 dilim olacak şekilde halka halka kesilir.
  6. Önce erikler sonra kirazlar ve en üste incirler dizildikten sonra hazırladığımız tereyağlı karışım meyvelerin üzerine yayıyoruz.( karışımı hiç bastırmadan serper gibi yayıp arada ufak boşluklar kamasına izin veriyoruz. karışımı sıkıştırmıyoruz)
  7. 170 derece fırında 30 dakika pişirildikten fırını 150 dereceye düşürüp 10 dakika daha pişiriyoruz.  Kabın kenarlarında şekerin karamelize olmamasına dikkat edilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder