9 Şub 2016

Reçelli ve Kaymaklı Milföy


Sözlerine ve fikirlerine değer verdiğim, benim için değerli olan Özden Görhan sayesinde başlattığım pratik lezzetler bölümümün ikinci tarifi, çok basit ve lezzetli reçelli ve kaymaklı milföy.

Dikdörtgen milföyün orta kenarlarından ikişer santimlik boşluk bırakarak milföye kaymağımızı sürüyoruz ve  üzerine reçelimizi de döküp fırına atıyoruz. 

Aslında yaptığım en basit tarif bile olabilir. Basitliğinin yanında lezzeti de akılları baştan almaya yeter. Ben hafif ekşi tadı ile sekersiz böğürtlen reçelini tercih ettim ama siz istediğiniz reçeli kullanabilirsiniz. 

Benim kullandığım reçel sekersiz olduğu için servis sırasında bir miktar pudra şekeri serpmeyi tercih ettim. İsterseniz  dondurmada kullanabilirsiniz.

REÇELLİ ve KAYMAKLI MİLFÖY TARİFİ

- 2 kişilik

Malzemeler
  • 1 adet .... milföy
  • 1 tatlı kaşığı sekersiz böğürtlen reçeli
  • 1 tatlı kaşığı kaymak
  • 1 tatlı kaşığı pudra şekeri (servis için)
Yapılışı
  1. Fırın 200 derecede çalıştırılır
  2. Fırın tepsisine yağlı kağıt serilip hazırlanır
  3. Dikdörtgen milföy bulamazsanız donmuş halde birbirine yapışmış olan kare milföyleri birleştirip kullanabilirsiniz.
  4. Oda sıcaklığında olan milföy yağlı kağıdın üzerine yerleştirilerek üzerine kaymak sürülür.
  5. Kaymağın üzerine reçelde sürüldükten sonra fırında 20 dakika  kenarları parlak sarı renk alana kadar pişirilir.
  6. Servis sırasında pudra şekeri serpilir. 
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder