29 Eyl 2015

EKŞİ KREMA (SOUR CREAM)


Son zamanlarda evde sağlıklı ve katkısız soslar denemeye başladım. Ketçap tarifimden sonra sıra severek tükettiğim ve bir çok insanın içinde sadece mayonez olduğunu düşündüğü ranch sosa geldi. Ranch sosun içinde büyük oranda ekşi krema ve isteğe bağlı olarak bir miktar mayonez bulunuyor. Sosun temeli ekşi kremadan oluşuyor



Sosun temelini oluşturan ekşi krema ülkemizde marketlerde bunulabilen bir ürün olmadığı için ekşi kremayı evde kendim yaptım. Bir kaç hafta önce tarifleri arasında ekşi krema tarifine rastladığım neomutfağin tarifini kullanarak ekşi krema yaptım ve sos hazırlıklarını tamamladım. Ranch sosta çok yakında blogta olacak.

EKŞİ  KREMA  TARİFİ

- 250 ml için


Malzemeler

  • 200 ml krema
  • 2 çorba kaşığı süzme yoğurt
Yapılışı
  1. Kremayı ve süzme yoğurdu orta boy bir kapta karıştırıp üzerini streç filmle kapatıp oda sıcaklığında mayalanmaya bekletiyoruz.
  2. Oda sıcaklığında 24 saat bekleyen karışımı buzdolabında 4 saat beklettikten sonra kullanıma hazır hale getiriyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..