20 Kas 2014

Kestaneli Cheesecake


Bir yıl öncesine kadar kestaneli pastaları sevmezdim. Kestanenin tatlı haline getirilmesi bana hep garip gelirdi. Benim için kestane sadece kömür ateşinde pişirilerek yenilen bir lezzetti. Yakın arkadaşlarımın sürekli 'neden kestaneli bir tarif yapmıyorsun'la başlayan ısrarlı cümlelerine dayanamayıp kestaneli bir cheesecake yapmaya karar verdim. Acaba  olur mu veya nasıl olur gibi düşüncelere kapılmışken öncelikle birkaç farklı yerde kestaneli pasta yemeye karar verdim. Farklı tat denemelerinden sonra bir de kestane şekerlerinin tadına baktım.


Güzel bir tesadüf mü oluyor bilmiyorum ama ne zaman yeni bir tarif denemeye kalkışsam deneyeceğim ürünle ilgili bir hediye alıyorum. Bu sefer de kocaman bir kavanoz kestane şekeri geldi. Başka zaman olsa asla yemeği düşünmeyeceğim bir lezzet ama aslında tadına baktığınızda bağımlılık bile yapabilecek bir tatlı. Kestane şekerini tattığımda yapacağım kestaneli cheesecake'in tadının da kestane şekeri gibi olmasını hayal ettim. Cheesecake'te tutturmanın pek mümkün olmadığı bu tadı hayal etmek güzel bile güzel.  


Cheesecake reçetesini oluştururken  nasıl yapsam diye çok düşündüm. Daha önce denenmiş hiçbir tarife bakmadım çünkü bana özgü bir tarif olmasını istiyordum.

Tesadüfler üst üste devam ederken babam 'Yeni Yemek Ansiklopedisi'  adında bir pasta ve yemek kitabı getirdi. Açıkçası ilk  olarak 'pastalar' bölümüne göz attım. Kitabı incelemeden önce kestane püresi ile cheesecake yapsam nasıl olur diye düşünürken kitaptan öylesine bir sayfayı açtım ve karşımda kestane püresi vardı. Sanırım herşeyin bu kadar tesadüf olabileceği bir tarif daha olamaz. Hemen denedim ve mükemmel bir püre elde ettim. Kestane püresi hazırdı ancak cheesecake dolgusu nasıl olmalıydı? İki farklı şekilde fırında pişen cheesecake tarifi denedim ancak tatları çok hoşuma gitmedi. Kestane tadı çok geriden gelmekteydi. Ben kestane tadının direk hissedilmesini istiyordum.


Klasik vanilyalı cheesecake tarifini kestane püresi ile uyarlamaya karar vererek denemelere başladım. Sonucu umarım beğenirsiniz. Cheesecake'in sunumu ve kestane tadını da arttırmak için Angelina Pastanesi'nin Mont-Blanc pastasından yararlandım.

Not: Kestane püresi tarifi Yeni yemek ansiklopesiden alınmıştır.

KESTANELİ CHEESECAKE  TARİFİ


8 kişilik


Malzemeler


Kestane püresi için 

  • 1100 gram kestane
  • 2 + 1/2 su bardağı süt
  • 245 gram toz şeker (1 + 1/4 su bardağı)
  • 2 adet vanilya çubuğu 
Cheesecake tabanı için 
  • 40 gram tereyağı (oda sıcaklığında) 
  • 25 gram pudra şekeri (2 + 1/2 yemek kaşığı)
  • 140 gram un (1 su bardağı un)
  • 1/2 yumurta (çırpılmış 1 yumurtanın yarısı)
Kestane püreli cheesecake dolgusu
  • 600 gram kestane püresi
  • 2 vanilya çubuğu
  • 525 gram labne peyniri
  • 3 yumurta
  • 100 gram toz şeker (1 su bardağı)
Yapılışı

Kestane püresinin yapılışı
  1. Kestanelerin üzeri yarım ay şeklinde bıçak ile çizilir , eğer çizilmiş kestane bulabilirseniz çok daha iyi olur.
  2. Büyük bir tencerede 3 litre su kaynama noktasına getirilir
  3. Kaynayan suya kestaneler atılır ve 13 dakika haşlanır.
  4. Haşlanan kestanelerin suyu süzülür ve hemen soyulur. Kabuklar biraz sıcak olacağı için parmaklarınızı serinletmek için yanınızda soğuk su bulundurmanızı tavsiye derim.
  5. Soyulan kestaneler bıçak ile önce ortadan ikiye sonrada 3 e bölünüp orta boy bir tencere konur. (kestaneleri çok düzenli kesmenize gerek yok gelişi güzel kesebilirsiniz)
  6. Kestaneleri koyduğumuz tencereye sütü , şekeri ekliyoruz. Üzerine vanilya çubuğumuzu ortadan kesip içindeki özü çıkartıyoruz ve kestane karışımımıza ilave ediyoruz. 
  7. Karışım kaynama noktasına gelene kadar 2-3 dakika hızlı ateşte bekletip sonra yavaş ateşe alıp 20-25 dakika karışım lapa kıvamına gelene kadar pişiriyoruz.
  8. Karışımı ateşten alıp el blendrı ile pürüzsüz bir kıvama gelene kadar eziyoruz
Cheesecake tabını
  1. Tabanı düz , orta boy fırın tepsisine yağlı kağıt serilip hazırlanır.
  2. Fırın 160 derecede çalıştırılır.
  3. Tereyağı , pudra şekeri  mutfak robotunda veya elle güzelce karıştırılır.
  4. Karışıma yumurta eklenir ve 1 dakika daha karıştırıldıktan sonra un eklenir. 
  5. Un eklendikten sonra karışım 2 dakika daha karıştırılıp hazır hale getirilir.
  6. Hamur 1/2 santim kalınlığında kullanacağınız kalıbın şekine göre yağlı kağıdın üzerine serilir. (18 santimlik kelepçeli yuvarlak veya kelepçesiz yuvarlak bir kalıp kullanılabilir)
  7. Hamurun pişerken kabarmasını önlemek için , hamurun üzerine kürdan yardımıyla küçük deliler açılır.
  8. Hamur , kalıbın şekline güre kenarlardan düzeltilir. Fırınınızın gücüne göre altın sarısı olana kadar 15-20 dakika hamur hafif kızarana kadar pişirilir. 
  9. Pişen taban fırından çıkartılıp kalıbıyla birlikte soğumaya bırakılır.
Cheesecake dolgusu 
  1. Orta  boy  bir  tencereye  2  parmak  su  doldurulup  orta  ateşte  su kaynamayacak şekilde  altı  açılır. Üzerine  cam  bir  kap  yerleştirilip içinde toz şeker , yumurta ve vanilya çubuğumuzun içinden çıkartığımız vanilya özünü koyup 15 dakika pişiriyoruz.(Vanilya çubuğumuzu ortadan kesip içindeki özü çıkartıyoruz)
  2. Karışımı ateşten alıp süzgeçten geçirip orta boy bir tencereye döküp üzerine labne peynirini ve  600 gram kestane püresini ilave edip tel çırpıcı ile güzelce karıştırıyoruz.(kestane püresi biraz yoğun olduğu için biraz yorucu bir işlem olabilir ancak kestanenin tamamen karışması çok önemli)
  3. Karışımı cheesecake tabanını hazırladığımız kabın içine (18 santimlik kelepçeli yuvarlak kalıp veya 18 santim çapında yuvarlak bir kalıba koyabilirsiniz) döküp oda sıcaklığına geldikten sonra en az 2 saat buzdolabında dinlendiriyoruz.
  4. Dinlenen cheesecake kalıptan çıkartılıp servis tabağına yerleştirilir.
  5. Kalan kestane püresi sıkma torbasına alınır. Sıkma torbasında en ince uçlu sıkma ucu kıllanılır. Kestane püresi cheesecake in üzerine karmaşık bir şekilde sıkılır.(sıkma işleminde sizin zevkinize göre şekiller verilebilir)
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder