23 May 2023

Dünyanın En İyi Fırın Sütlaç Tarifi

 


Yıllardır aklımda olan fakat bir türlü sonuçlandıramadığım bir tarif. Sütlacı çok seviyorum ve katkısız ev yapımı bir sütlaç yapıp sizlerlede paylaşmak istedim. 

Bu tarifi oluştururken 3 farklı süt karışımı ile dene yaptım. İlk denemede Sadece manda sütü kullandım, manda sütünün yap oranı diğer sütlere göre daha yüksek olduğu için daha yoğun bir sütlaç elde ettim. Lezzet olarakta oldukça derin bir tad elde ettim. Fakat manda sütünün biraz pahalı olmasından dolayı farklı alternatiflerinden elimizde olmasını istedim. 

İkinci denemede %50 manda %50 inek sütü karışımı yaptım, bence en iyi alternatif bu oldu, hem yağ oranı dengeli, hem maliyet daha ulaşılabil hemde lezzeti oldukça tatmin edici oldu. 

Son versiyonda da sadece inek sütü ile yaptım. Burdada en uygun maliye fakat burda sütün yağ oranı düşük olduğu için sütlaç diğer versiyonlara göre daha hafif oldu. 

Bu arada sütlacı sübye ile yaptım. 

Sübyenin ne olduğunuda kısaca anlatmak isterim. Sübye pirinci 6-8 saat ılık suda bekletildikten sonra suyunu hafifçe süzüp mutfak robotundan geçirip süsüldükten sonra ekde edilen karışım. Bu nişasta yerine geçmekte ve sütlacın kıvamını kazınmasını sağlamakta. Nişasta vs yerine sübye ile yapılan sütlaçlar çok daha lezzetli olmata. 

Fırın Sütlaç Tarifi

- 6 kişilik

Malzemeler

  • 1/2 litre manda sütü
  • 1/2 litre pastörize inek sütü
  • 80 gram toz şeker
  • 100 gram baldo pirinç
  • 50 gram baldo pirinç 

Yapılışı

  1. Öncelikle pirinçler ayrı ayrı yıkanır ve ayrı ayrı kaselere konarak uzerlerine su doldurulur ve 8 saat bekletilir. 
  2. Sekiz saat sonunda 50 gramlık pirinç kasesindeki pirinçler sos tenceresinde 10 dakika haşlanır ve daha sonra süzülerek sütlü karışıma ilave edilir. 
  3. Sekiz saat sonunda 100 gramlık pirinç kasesinin suyu pirincin üzerinde su kalacak şekilde süzülür ve mutfak robotunda iyice pürüzsüz olana kadar çekilir. 
  4. Bir kase üzerine ince tel süzgeç konur Çekilen karışın süzgeçten geçirilerek pürüzlü kısımlardan arındırılır. Kaseye süzülen karışım sübye denir. 
  5. Tencereye süt, toz şeker, haşlanmış pirin. ve sübye konup tel çırpıcıyla güzelce karıştırılır. 
  6. Orta ateşte yavaş yavaş karıştırılarak 7-10 dakika karışım kıvam alana kadar pişirilir ve fırın kaplarına paylaştırılır. 
  7. Karışımalar yarım saat oda sıcaklığına gelene kadar dinlendirilir. 
  8. Fırın 200 derecede sadece üstten ızgara modunda çalıştırılır. Fırında tepsisine su konur ve sütlaç kapları dizilir. 
  9. Fırında üzerleri kızarana kadar 13-15 dakika pişirilir. Fırının gücüne göre bu süre uzayabilir.
  10. Fırından çıkan sütlaçlar en az 6 saat buzdolabında dinlendirildikten sonra servis edilir.



Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder