10 Şub 2015

Yaban Mersinli Ekler


Bundan birkaç ay kadar önce, Gourmet&Styling Dergisi'nden bir mesaj aldım.

Mesajda, 'Dergimizde bu ay ''Bloglardan Soframıza" adlı bir bölümümüz var ve bu bölümde yazar mısınız?' diye soruluyordu.

Nasıl bir yazı istiyorsunuz, kaç tane tarif olmalı derken aslında biraz da reklama ihtiyacım olduğunu düşünerek çok ta sorgulamadan teklifi kabul ettim ve hemen 3 tarif hazırlayıp yolladım. Sonra da bana her sayıda yazmam için bir teklifte bulundular. 3 ayda bir yayımlanan bir dergide yazmanın benim için çok güzel bir deneyim olacağını düşünerek teklifi kabul ettim. Bana ayrılan bölümün adı da "Mutfakta Erkek Var" olarak belirlendi.


Kış sayısında yayımlanan 3 tariften sonra bahar sayısı için çalışmalara başladım, 3 tarif daha hazırlayıp fotoğraflarını çektim ve yolladım. Ancak tariflerin ikisinin çok klasik olduğunu belirttikleri ve farklı 2 tarif daha belirlememi istedikleri mesajın ardından bende isteklerini kırmayarak 2 tarif daha deneyip fotoğraflarını çekip yolladım. Yolladığım 2 tariften birini çok beğendiler fakat son olarak başka bir tarif daha belirlememi rica ettiler. Ben de bunun kendimi geliştirmek ve blogumun daha çok insana ulaşabilmesini sağlamak için iyi bir fırsat olduğunu düşünerek 1 tarif daha oluşturdum.


Kabul edilmeyen tarifler için de aslında pek üzüldüğümü söyleyemem, hatta üzülmekten ziyade sevindim bile, çünkü her tarifi kendi blogumda yayınlayacakmış gibi hazırladım ve artık blogum için elimde hazır olan 3 tarifim var.

Dergi için hazırladığım 6 tarifimden 3'ü Gourmet&Styling dergisinin bahar sayısında yerini alacak, kalan 3 tarif ise blogumda. Bugün sizlerle paylaştığım yaban mersinli ekler, benim içlerinde en çok sevdiğim tarif.


Evde, saksıda yetiştirdiğim taze yaban mersinleri yeni meyve vermişken ne yapsam diye düşünmeye başlamıştım, nereden aklıma geldi bilmiyorum ama eklere çok yakışacağını düşünerek denemeye karar verdim. Beyaz çikolata ilavesi de akılları baştan alan bir lezzet oluşturmama yardımcı oldu.

YABAN  MERSİNLİ  EKLER  TARİFİ

- 20 adet ekler için

Malzemeler


  Krema için:
  • 240 gram beyaz çikolata
  • 200 ml krema
  • 180 gram yaban mersini (taze veya donmuş) 


  Ekler hamuru için:
  • 1/2 su bardağı su
  • 50 gram tereyağı
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 2 yumurta
  • 1/2 çorba kaşığı toz şeker (7 gram)
  • 1/2  su bardağı un (70 gram)
            Eklerin Üzeri için:
  • 80 gram beyaz çikolata
  
Yapılışı

   Ekler hamuru yapım
  1. Fırınımızı 200 dereceye ayarlıyoruz.
  2. Su , tereyağı , tuz ve şekeri orta boy bir tencereye koyup kısık bir ateşte tereyağı eriyene kadar karıştırıyoruz. Tereyağı eridikten sonra atesin altını açıp kaynama noktasına gelene kadar karıştırıyoruz
  3. Kaynama noktasına gelen karışımı ateşten alıp unu ekliyoruz. 
  4. Unu karışıma yedirdikten sonra ateşin altını açıp kısık ateşte fazla suyu gidip hamurun tabana yapışmaya başladığı ana kadar 2-3 dakika pişiriyoruz.
  5. Tencereyi ateşten alıp biraz soğumasını bekliyoruz. (Eğer soğumadan yumurtaları atarsak yumurtalar pişer ve hamurda yumurta kokusu olur.
  6. Ilık kıvama gelen hamurumuza yumurtalarımızı teker teker ekleyip yumurtaları karışıma yediriyoruz.(tüm yumurtaları aynı anda eklerseniz karıştırmak çok zor olmakta.
  7. Yumurtaları yedirdikten sonra karışımımızı sıkma torbamıza dolduruyoruz
  8. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimizin üzerine 10 santim uzunluğunda ekler elde edecek şekilde, aralıklı olarak hamurumuzu sıkıyoruz. (2 tepsi hazırlıyoruz)
  9. 200 derecede 10 dakika piştikten sonar fırın ısısını 180 dereceye düşürüp 10 dakika daha hamur parlak kahverengi olana kadar pişiriyoruz. Pişen ekler hamurlarını hemen fırından çıkartmıyoruz. Fırını kapatıp yarım saat fırında soğumaya bırakıyoruz.(hamurları sönmemesi için bu işlemi uyguluyoruz)
   Kremanın yapım
  1. Çiğ krema 5 dakika iyice kabarana kadar çırpılır.
  2. Çikolatayı  benmari  usulu(küçük  bir  tencereye  iki  parmak  su  koyup  üzerine  cam  veya  metal  bir kase  oturtup  pişirme)  eritiyoruz.
  3. Yaban mersinlerini mutfak robotunda püre haline getiriyoruz.
  4. Çırpılan kremanın üzerine çikolatayı ve yaban mersinini ekleyip 2-3 dakika çırpıyoruz ve kremayı buzdolabında en az 2 saat dinlendiriyoruz.
  Eklerin Birleştirilmesi
  1. 80 gram beyaz çikolatayı  benmari  usulu(küçük  bir  tencereye  iki  parmak  su  koyup  üzerine  cam  veya  metal  bir kase  oturtup  pişirme)  eritiyoruz.
  2. Soğuyan ekler hamuru boylamasına ortadan kesilir. Üst kısımlar eritilen beyaz çikolataya hafifçe batırılıp donması için bir kenara kaldırılır.
  3. Hazırlanan krema sıkma torbasına doldurulur. İnce yassa krema sıkma ucu takılır.
  4. Ekler hamurunun alt kısmına krema sıkılır , kremanın üzerine beyaz çikolataya buladığımız üst kısımlar yerleştirilir ve servis edilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder