23 Eyl 2014

Peynirli Tart


3 hafta önce Melike adlı okurumla sohbet ederken bana mutlaka denemem gereken bir tart tarifinin olduğunu söyledi ve tarifi yolladı. 1 hafta aradan sonra tekrar konuştuğumuzda tarifi deneyip denemediğimi sordu ve maalesef deneyemediğim haberini aldı. O sıralar dondurma tarifleriyle boğuştuğumu ve ertesi gün deneyeceğimi söyledim.

Tarifi denediğimde fotoğraflarını yolladım ancak Melike tartın çok sert göründüğünü, kendi yaptığının yumuşacık olduğunu söyledi. Ben de tarifi tekrar denemem gerektiğini düşündüm. 


Birkaç gün sonra Melike'ye tartta hangi peyniri kullandığını sordum. Böreklik peynir kullandığını duyunca biraz şaşırdım ve böreklik peynir nedir diye sorduğumda 'bildiğin sert böreklik peynir' cevabını aldım. Peynirin ne olduğunu o da bilmiyordu bana da kendimce bu böreğe uygun olduğunu düşündüğüm bir peynir ile tartı tekrar denemek kaldı.


Tart hamurunun yumuşak olması için  1 saat mayalanmaya bıraktım ve sonuç olarak yumuşacık bir tart hamuru elde ettim. Peynir olarak ne kullansam diye düşünürken ilk denememde dil peyniri kullandım , ancak istediğim sonuca tam olarak ulaşamadım. 

Denemelerime devam ederken, Piyer arkadaşımın anneannesinin yaptığı mükemmel peynirli börek aklıma geldi , anneannesi börekte tuzsuz künefelik peynir kullanırdı. Bu peynir benim tartım için mükemmel bir tercih olur diye düşünerek  birkaç deneme daha yaptım ve tadına doyamayacağınız bir tart tarifine de böylece kavuşmuş oldum. Tuzsuz künefelik Antakya peyniri bulamayacaklar için mozzarella ile deneme yaptım ve sonuç mozzarella ile de oldukça başarılı oldu.

PEYNİRLİ  TART  TARİFİ


8 kişilik


Malzemeler

  • 490 gram un ( 3 + 1/2 su bardağı )
  • 125 gram tereyağı (oda sıcaklığında )
  • 1/2 su bardağı yoğurt (120 gram)
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yumurta ( akı ve sarısı ayrı ayrı )
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 210 gram tuzsuz künefelik Antakya peyniri  (mozzerella da kullanılabilir)
  • 2 tatlı kaşığı zeytin ezmesi 
  • 8 adet cherry domates (kiraz domates)
Yapılışı 
  1. Oda sıcaklığında tereyağı , yoğurt ve yumurta akı güzelce karıştırılır.
  2. Un ve tuz ilave edilip isterseniz elinizle isterseniz hamur yoğurma makinanız ile hamur kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurulur. Çok sert bir hamur oluşmasından kaçınılır. Hamur 1 saat oda sıcaklığında dinlendirilir.
  3. Dinlenen hamur 0,5 cm(yarım santim) kalınlığında açılır.İnce bir hamur elde edilir. Açılan hamur 30 cm'lik tart kalıbına yerleştirilir. Kenarları ve tabanı sıkıştırıldıktan sonra hamurun fazla kısmı bıçak yardımı ile tart kalıbının kenarlarından kesilir.
  4. Kesilen hamurlar toplanıp tekrar 0,5 cm kalınlığında açılır ve 1,2 cm'lik şeritler olacak 14 adet şerit kesilir.
  5. Fırın 175 derecede çalıştırılır
  6. Kalıp halindeki peynir elle küçük topaklar şeklinde parçalanır.
  7. Zeytin ezmesi tartın tabanına yayılır. 
  8. Peynir zeytin ezmesinin üzerine serpilir.
  9. Domatesler ortadan ikiye bölünür
  10. Kesilen şeritlerden ilk önce tarttın tam ortasında1 şerit konur. Daha sonra bu şeride dik olarak tekrar tartın ortasına 1 şerit daha yerleştirilir. Bu şeridin iki yanına 3,5-4 cm aralıklara göz kararı olarak iki şerit daha yerleştirilir. Daha sonra ilk yerleştirdiğimiz şeride paralel olarak 3,5-4 cm aralık bırakarak iki şerit yerleştirilir. Fakat kafes şeklini verebilmek için şerit ilk şeridin üstünden , ikinci şeridin altında ve 3. şeridin üstünden geçecek şekilde yerleştirilmelidir. Aynı işlem ilk yerleştirdiğimiz şeridin sol tarafına da uygulanır. Bu dizim şekli tüm hamur şeritleri bitene kadar devam ettirilerek kafes şekli verilir. ( bu işlemler uğraşmak istemezseniz ilk başta 7 şeridi paralel olarak dizin sonra kalan yedi şeridide diğer şeritlere dik olarak yerleştirip fırına atabilirsiniz , kafes görünümü sadece görselliği etkilemekte )
  11. Kafes şeklinde dizdiğimiz hamurlar arasında kalan boşluklara şaşırtmalı olarak domatesler yerleştirilir.
  12. Yumurta sarısına 1 tatlı kaşığı su eklenir güzelce çırpılır. Şeritlerin üzerine yumurta sarısı sürülür.
  13. Tart fırına atılır ve 30 dakika 175 derecede pişirildikten sonra kontrol edilir. Altın sarısı kıvamına gelene kadar 5 er dakika aralıkla kontrol edilerek fırınınızın gücüne göre 10 dakika daha pişirilebilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder