11 Eki 2013

ÇİKOLATALI GRANİTA



Granita  19.yüzyılda Paris'te Tortoni  tarafından  moda  haline  getirilen bir tür  italyan sobesidir. Yarı donmuş  bir  yiyecek  olup  , basit  az  şekerli  meyve  şurubu  ya da  tanecikli  dokusunu aldığı kahve  veya likörlü  kokulu  şuruptan  hazırlanır.

Her  yerde  farklı  aromalarla  satılan  bir  içecek  olmakla  beraber  yapımı da  çok  pratiktir. Ben  hem  meyve  aromalı  olanları  denemiştim  ancak  Cooking Wıte Chocolate kitabında çikolatalı  şekilde  yapılmıştı   ve  ben  bu  tariften  çok  etkilendim. Tarifi  okuduğum anda içimde bu  granitayı  hazırlayıp  tatma  isteği  uyandı. Tarifte  kristelizasyonu  maksimum  düzeye çıkartmak  amacıyla  şeker  azaltılarak  bal  kullanılmış. Bunun  sebebi de  granita  yapılırken malzemenin  buzlukta  kristalize  olmasını sağlamak. Ben  ilk  denemede  kitaptaki  tarifin  tam anlamıyla  aynısını  uygulandım  ancak  balın  verdiği  tat  benim  çok  hoşuma  gitmedi  ve  onun yerine  biraz  sütlü  çikolata  ekledim  ve  sonuç  tam  istediğim  gibi  oldu.




Granita  karışımını  hazırladıktan  sonra  karışımı  cam  bir  borcama  döküp  2  saat  donmaya bırakıyoruz  ve  2  saat  sonra  çıkartıp  kaşımı  çatalla  karıştırıp  servise  hazır  hale  getiriyoruz. Buzlukta  daha  uzun  kalması  durumunda  servisten  15  dakika  önce  çıkartıp  bekletip  servis edebilirsiniz.


Not: Tarif  Cooking with chocolate  kitabından  adapte  edilmiştir.

Malzemeler:
  • 170  gram  bitter  çikolata
  • 110  gram  sütlü  çikolata
  • 650  ml  su (2 su bardağı + 3/4 su bardağı)
  • 30    gram  süt  tozu (2 yemek kaşığı)
  • 125  gram  toz  şeker (2/3 su bardağı )
Yapılışı: 
  1. Çikolatayı  benmari  usulu ( küçük  bir  tencereye  iki  parmak  su  koyup  üzerine  cam  veya  metal  bir kase  oturtup  pişirme)  eritiyoruz.
  2. Su ,  süt  tozu  ve  şekeri  orta  boy  bir  tencerede  2  dakika  ısıtıyoruz. 
  3. Isınan  sulu  karışımımızı  çikolataya  ekleyip  güzelce  karıştırdıktan  sonra  25*15  santimlik cam  kabımıza  döküp  buzlukta  2  saat  bekletiyoruz. 
  4. 2  saat  sonra  karışımı  çıkartıp  çatalla  karıştırdıktan  sonra  servise  hazır  hale  getirmiş  oluyoruz. 
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder