22 Nis 2012

VİŞNELİ MUFFİN TARİFİ


Yapmaktan en çok keyif aldığım tariflerden biride muffin yapmak. Çeşit çeşit , renkli renkli muffinler yapmak çok keyifli. Bugün herhangi bir tarife baglı kalmadan evdeki donmuş vişneleri değerlendirmek için kendimce yaratmaya çalıştığım tatlı ekşi bir tada sahip vişneli muffin yaptım. İlk denememde çok hoşuma giden bir tat olmadı tarifi hemen tekrarladım ve güzel bir tarif elde ettim. İlk tarifte şeker oranı biraz düşük kalmıştı onu dengeledim birazda portakal kabuğu rendesi ekledim çok güzel bir tat elde ettim.



Muffin tariflerinin en güzel yanlarından birisi de kısa sürede çok lezzetli yiyecekler elde edilmesidir. 15 dakikada karışımı hazırlayıp 25 dakikada pişiriyoruz ve bu çok kısa bir süre. Etrafı fazla kirletmeden herkesi mutlu edebilecek güzel küçük kekler elde ediyoruz.


Malzemeler :

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 3 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı çekirdeği çıkartılmış vişne
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 1/2 su bardağı ayçiçek yağı
  • 2 çay kaşığı portakal kabuğu rendesi

Yapılışı :

  1. Önce fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz.
  2. Bir kapta yumurta , ayçiçek yağı ve sütü güzelce bir tel çırpıcıyla çırpıyoruz.
  3. Başka bir kapta un , kabartma tozu , vanilya ve portakal kabuğu rendesini koyuyoruz.
  4. Unlu karışımımızın içine vişnelerimizi koyup güzelce harmanlıyoruz.
  5. Unlu karışımın üzerine şekerimizde ekleyip güzelce karıştırıyoruz.
  6. Kuru karışımımızı(unlu karışım) ıslak karışımın içine koyup hafifçe un kaybolana kadar karıştırıyoruz.
  7. Karışımı 10 adet muffin kabına bölüştürüp fırına atıyoruz.
  8. 180 derecede 20-25 dakika pişiriyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder