2 Eki 2014

Zeytinyağlı , Anasonlu ve Çörek Otlu Kurabiye


Yaz aylarında Antakya'da olduğum her haftasonu sıcaklardan kaçmak için çok soğuk olmasa da Akdeniz'in serin sularıyla buluştuğum küçük bir belde konumundaki Arsuz' a giderim. Her gittiğimde tadına hayran olduğum ne tuzlu ne de tatlı susamlı kurabiyeler üreten 'Angelik' pastanesine uğrarım. Geçen hafta yine Arsuz'daki bu pastanenin önünden geçerken burnuma gelen o mükemmel, dayanılmaz koku yine kendimi fırının önünde bulmama ve yarım kilo susamlı kurabiyelerden istememe sebep oldu. Kesekağıdına konulan kurabiyeleri hiç bakmadan alıp dükkandan ayrıldım. Yemek için sabırsızlandığımdan, daha yolda yürürken elimi kese kağıdının içine daldırıp bir tane kurabiye aldım ve ısırmamla birlikte 'olamaz, bu benim istediğim kurabiyelerden değil ki' dedim. Ancak her ne kadar istediğim tada kavuşamasam da ağzımda inanılmaz bir tat bıraktığı için halimden memnundum. 


Kurabiyeler anasonlu ve çörek otluydu ayrıca çok fazla olmasa da zeytinyağı vardı. Haliyle inanılmaz bir lezzetle tanışmış oldum. Bunlardan ben de mutlaka yapmalıyım düşüncesine kapılmıştım bile. Tamamen zeytinyağlı olmasını tercih ettiğimden, içine zeytinyağı dışında herhangi bir yağ eklemedim. Zeytinyağı diğer yağlara göre biraz pahalı olduğu için fırınlar maliyetleri azaltmak amacı ile farklı yağlar ilave edebilmekteler. 

Ben gerçek bir zeytinyağı tadı elde etmek istediğim için bol miktarda sızma zeytinyağı kullanmaktan kaçınmadım. Sızma zeytinyağı kullanmamın temel sebebi diğer zeytinyağlarından biraz daha hafif bir tat veriyor olması. 


Kurabiyeler oldukça gevrek ve lezzetli oldu. 

ZEYTİNYAĞLI , ANASONLU ve ÇÖREK OTLU KURABİYE TARİFİ

40 adet kurabiye için

Malzemeler 
  • 1,5 su bardağı zeytinyağı 
  • 2 çorba kaşığı anason
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 çorba kaşığı çörek otu
  • 500 gram un 
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 50 gram toz şeker
  • 2 adet yumurtanın akı 
  • 3/4 su bardağı ılık su
Yapılışı 
  1. Su haricindeki tüm malzemeler isterseniz mutfak robotu ile isterseniz de elinizle yoğurulabilir. 2-3 dakika yoğurulan hamura ılık suyun yarısı ilave edilip 1 dakika  yoğurulur. Sonra kalan suyun yarısı yoğurulan hamura ilave edilip 1 dakika süresince yoğurmaya devam edilir. Kalan su hamura eklenir tekrar edşlen 1 dakikalık  yoğurma işleminden  sonra yumuşak bir hamur elde edilmiş olur. Hamur 15 dakika oda sıcaklığında bekletilir.
  2. Hamur bekletilirken fırın 165 derecede çalıştırılır.
  3. 2 adet fırın tepsisine yağlı kağıt serilip hazır bir şekilde bekletilir. 
  4. Hamurdan 25 gramlık ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılır. Toplam 40 adet hamur parçası elde edilmekte.
  5. Hamur parçaları mermerin üzerinde avucumuzun içi ile ileri geri hareketler yapılarak , hamurun her yeri eşit kalınlıkta olacak şekilde 18-20 cm uzunluğunda çubuk haline getirilir ve daha sonra uçları birleştirilerek halka şekli verilir. Halka şekli verilen kurabiye önceden hazırladığımız üzerinde yağlı kağıt olan fırın tepsisine yerleştirilir.
  6. Hazırlanan kurabiyeler 165 derecelik fırında 25 dakika kızarana kadar pişirilir. 
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder