31 Eki 2014

Toblerone ve Narlı Tart


Bugünlerde pazarlarda, marketlerde en baş köşede taptaze narlar var. Benim de en sevdiğim meyvelerden biri olan narla nasıl bir tarif denemeliyim diye aklımdan bir sürü fikir geçiyordu.  İlk başta galletta yapmayı düşündüm ama sonra vazgeçtim.

Dün akşam markette gezinirken karşıma dev gibi bir Toblerone standı çıktı ve o an narlı ve Toblerone'lu tart yapmaya karar verdim. Nasıl yapacağımı kesinleştiremesem de aşama aşama hayata geçirmeyi düşündüm. Üç farklı tart denemesi yaptım. İlk yaptığımda narla Toblerone birbiriyle tam anlamıyla birleşmediler.


2. denemede narla Toblerone birbirlerine uyum sağlamasalar da görsel olarak mükemmeldi.

3. denemede ise hem lezzet hem de görsellik olarak istediğim sonuca ulaşmıştım. Aslında basit bir tart hamurunun üzerine Toblerone'lu ve narlı ganaj yaptım. 


Tatlı narla Toblerone'un birbiriyle bu kadar uyumlu olabileceğini hiç düşünmezdim. Bu fikir aklıma geldiğinde aslında biraz çılgınca gibi görünüyordu. Toblerone'u erittikten sonra taze sıkılmış nar suyunu yavaş yavaş çikolataya ilave edip karıştırdım. Nar suyu ve çikolata tam anlamıyla birleşip akışkan bir kıvama geldiğinde nar suyu eklemeyi bıraktım ve karışımın tadına baktım. İlk anda nar tadı gelmiyormuş gibi bir his oluşsa da sonrasında narın mükemmel lezzeti damakta vazgeçilmez bir lezzet bıraktı. 


Bu tarifi denerken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur bence nar suyunun elde edilmesi. Nar, birçok yerde ikiye bölünüyor ve sıkma aleti ile sıkılarak suyu çıkartılıyor, ancak bu yöntem uygulandığında narın kabukları da dahil olduğundan buruk bir tat geliyor. Buruk bir tat oluşmaması için nar tanelerinin tamamen ayıklanması ve o şekilde suyunun çıkartılması çok önemli.

TOBLERONE  ve NARLI  TART  TARİFİ

4-6 kişilik 

Malzemeler 

Tart hamuru için 
  • 240 gram un 
  • 100 gram tereyağı 
  • 50 gram pudra şekeri
  • 20 gram kakao
  • 1 yemek kaşığı süt
  • 1 yumurta 
Tobleron ve narlı ganaj için 
  • 200 gram toblerone
  • 1/3 su bardağı nar suyu (taze sıkılmış) (100 gram)
  • 1/2 nar 
Yapılışı

Tart  hamuru 

  1. Öncelikle  fırınımızı  160  derecede  çalıştırıyoruz.
  2. Tereyağımızı  mutfak  robotunda  1  dakika  karıştırıyoruz.(kremamsı  kıvam  için)
  3. Üzerine  pudra  şekerimizi  ve  yumurtamızı  ekleyip  2  dakika  daha  robotumuzu  çalıştırıyoruz.
  4. Unumuzun  60  gramını  ekleyip  robotumuzu  1 dakika  daha  çalıştırıp  kalan  180  gramlık  unu  ekleyip  2-3  dakika  robotu  çalıştırıp  hamurumuzu  hazır  hale  getiriyoruz. 
  5. Hamurumuzu 18 santimlik kare veya 20 santimlik yuvarlak tart kalıbımıza açıp  25  dakika pişiriyoruz.
  6. Pişen  hamuru  fırından  alıp  15  dakika  soğutuyoruz.  Güzelce  paketleyip  buzdolabında  1  hafta  bozulmadan  saklayabilirsiniz
Toblerone ve narlı ganaj
  1. Narımızı alıp kabuklarını ve zarını ayırdıktan sonra narın suyunu sıkın ve ten süzgeçten geçirip bir bardağa doldurun.
  2. Toblerone'umuzu bıçakla ince ince dilimleyip orta boy cam veya metal kaseye koyuyoruz.
  3. Çikolatayı  benmari  usulu ( küçük  bir  tencereye  iki  parmak  su  koyup  üzerine  cam  veya  metal  bir kase  oturtup  pişirme)  eritiyoruz.
  4. Eriyen çikolatamızın içine bir tatlı kaşığı yardımı ile 1 kaşık nar suyun koyup spatula ile karıştırın , nar suyu kaybolunca 1 kaşık daha ekleyin bu işlen nar suyu bitene kadar devam edin. (Nar suyunun yarısı çikolataya eklediğinizde çikolata biraz sert bir kıvam almakta ve karıştırması zor bir hal almakta yılmadan devam etmek gerekmekte.) 
  5. Tüm nar suyu bittikten sonra karışımı tartımızın içine doldurup yarım saat oda sıcaklığına gelmesini bekledikten sonra en az 2 saat buzdolabında dinlendiriyoruz. 
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder