15 Ağu 2015

PATLICANLI MAKARNA

makarna tarifi

Makarnanın her türlüsünü çok severim. Peynirlisi, domateslisi, sebzelisi, deniz mahsüllüsü...

Peki ya patlıcanlısını hiç denediniz mi?
Arkadaşımın yapıp fotoğrafını gönderdiği patlıcanlı makarnayı gördükten sonra kendimi 2-3 haftadır sürekli patlıcanlı makarna hayal ederken buluyordum.


Hangi restorana gitsem menüde patlıcanlı makarna aramaya başladım. Geçen hafta sağlıklı yemekleriyle nam salmış bir restoranda aradığım patlıcanlı makarnayı buldum. Makarnanın sosu muhteşemdi fakat yanına koydukları keçi peynirini çok beğenmedim. Makarnayı hızlı hızlı yedikten sonra artık blogum için yapacağım patlıcanlı makarnanın nasıl olacağına karar vermiştim.


Patlıcan, domates, sarımsak ve biraz parmesan. Az malzeme ile muhteşem bir lezzet.

PATLICANLI MAKARNA TARİFİ


- 2 kişilik


Malzemeler

  • 2 adet orta boy domates (1 su bardağı domates püresi)
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 1/2 adet orta boy patlıcan
  • 2 diş sarımsak
  • 200 gram Barilla Castellane makarna (penne makarnada kullanabilirsiniz)
  • 2 çorba kaşığı parmesan rendesi
Yapılışı
  1. Domatesler soyulup mutfak robotuna atılarak püre haline dönüştürülür. (1-2 dakika hızlı devirde çalıştırılarak)
  2. Patlıcan alacalı olarak soyulur. Soyulan patlıcan 1-2 cm kalınlığında halkalar olarak kesilir ve her bir  önce ortadan ikiye daha sonra tekrar ortadan ikiye bölünür.
  3. Ora boy bir tavaya zeytin yağı ve sarımsaklar konup orta ateşte 30-40 saniye pişirilir.
  4. Patlıcanlar eklenir ve patlıcanların üzerin kızarana kadar 3-4 dakika hızlı ateşte karıştırılarak pişirilir.
  5. En son domates püreside ilave edilip güzelce karıştırıldıktan sonra 1 dakika hızlı ateşte pişirilip sosumuzu yavaş ateşe alıyoruz. Tuzumuzu ve karabiberimi ilave edip yavaş ateşte 3 dakika pişirip sosumuzu ateşten alıyoruz.
  6. Sosumuz piştikten sonra makarnamızı haşlıyoruz. Ben makarnamı kutusunda yazan pişirme talimatında 2 dakika eksik olarak pişirmeyi tercih ediyorum. Ancak siz makarnanızı istediğiniz miktarda pişirebilirsiniz. Haşlana makarnamızın suyunu süzüp makarnamızın üzerine ilave ederek sosumuzla beraber 1 dakika orta ateşte pişirip servis ediyoruz. Servis ederken üzerine parmesan serpiyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..