14 Nis 2015

Tatlı - Ekşi Semizotu Salatası


tatlı ekşi sos

Bugünkü tarifim mutfaklarından yeşillikleri hiç eksiltmeyen Egeli dostlardan. Otları o kadar çok seviyorlar ki festivalleri bile var. Birkaç ay önce yakın arkadaşım Pier'in Balıkesir'den gelen arkadaşı ve ablasıyla beraber Antakya'da gezme, yemek yeme  ve bol bol sohbet etme fırsatı buldum. Benim bulunduğum ortamda sohbetin yeme içmeye gelmemesi pek mümkün olmuyor. Ağır bir akşam yemeğinden sonra konu otlardan açıldığında, sık sık pazara gittiğimden ve farklı otlar bulduğumda onlarla değişik tarifler denemeye çalıştığımdan bahsettim. Bilge abla da et yemeklerinin yanına semizotu salatası yaptığından bahsetti. Benim aklıma yoğurtlu semizotu salatası gelse de Bilge'nin tarifi sarımsaklı ve nar ekşiliydi. Aslında tarif çok basitti ve çok lezzetli görünüyordu. Tarifi duyar duymaz sizlerle paylaşmak için sabırsızlandım ancak o haftalarda henüz semizotu piyasaya çıkmamış olduğundan biraz gecikmeli olarak sizlerle paylaşabildim.
Semizotuna bol miktarda nar ekşisi, biraz portakal suyu ve sarımsak ekleyip en son tuz serperek servis ediyorsunuz.


Oldukça basit, pratik ve nefis bir salata tarifi.



Tarif : Bilge Akkaş Yakının tarifinden adapte edilmiştir.

TATLI - EKŞİ SEMİZOTU SALATASI

- 2 kişilik

Malzemeler
  • 1 yemek kaşığı portakal suyu
  • 1 tatlı kaşığı nar ekşisi
  • 1/2 diş sarımsak
  • 1 tutam okyanus tuzu
  • 15 -20 dal semi otu
  • 1 çorba kaşığı sızma zeytin yağı
Yapılışı
  1. Semizotları yıkanıp kurutulur. Sapları ayıklandıktan sonra  servis tabağına yerleştirilir.
  2. Portakal suyu sıkılır, portakal suyunun üzerine sarımsak rendelenip karıştırılır. 
  3. Portakallı karışım semiz otlarının üzerine dökülür. Daha sonra nar ekşisi semiz otlarının üzerine damlatılır.
  4. En sonra tuz serpilerek servis edilir.

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder