29 Ağu 2016

Soğan Turşusu


Son zamanlarda biraz turşu olayına yöneldim. Aslında hazır turşuları almak yerine evde kendi turşu tarifleri denemek bana büyük keyif verdiğinden bir baktım ki sık sık turşu yapıyorum:) Salatalık, domates derken bamya turşusu da yaptıktan sonra uzun zamandır aklımda olan kırmızı soğan turşusunu da yapmaya karar verdim.

Aslında ben turşuyu tostla, bulgur pilavı ile veya soğuk sandviçin içinde birçok farklı şekilde tüketmeyi seviyorum. 

Bu yazıyı yazarken uzun zamandır Antakya mutfağının yemeklerinden biri olan mercimekli bulgur pilavını yemediğimi hatırladım. Aslında turşuyla beraber harika bir uyum yakalayan en güzel yemek. Turşu suyundan pilavın üzerine bir miktar dökerek pilavın tadını zenginleştirmekse ayrı keyifli.

Kırmızı soğanlara gelince, bamya turşusunda olduğu gibi pirinç sirkesi kullandım, pirinç sirkesinin tadı bence üzüm sirkesine oranla biraz daha yumuşak ve benim ağız tadıma daha uygun. Sizler isterseniz üzüm sirkesi ile de bu tarifi deneyebilirsiniz.

SOĞAN TURŞUSU TARİFİ

Malzemeler
  • 3 adet kırmızı soğan
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı pirinç sirkesi
  • 1 çorba kaşığı iri tuz
  • 10 adet tane karar biber
  • 4-6 yaprak nane
  • 4 diş sarımsak
Yapılışı
  1. Soğan dışındaki tüm malazemeleri orta boy bir kapta güzelce karıştırıyoruz.
  2. 750 ml lik bir kavanoz hazırlanır.
  3. Soğanlar soyulduktan sonra 5mm kalınlığında halkalar halinde kesilir. 
  4. Kesilen soğanlar kavanoza doldurulup hazırladığımız karışım kavanoza doldurulur ve kavanozun kapağı kapatılarak 1 hafta bekletilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder