2 Şub 2016

Tatlı - Ekşi Patates Salatsı



Pratik tarifler arayan çalışan kadınlar, tariflerimin bazılarının çok zor olduğunu ve onlar için bir kaç tarif hazırlayıp hazırlayamayacağıma  yönelik  taleplerlerde bulundular. Çalışan bir annenin çocuğu olduğum için bu istekleri çok olumlu karşılayarak çalışan kadınlara yönelik pratik tarifler hazırlamaya karar verdim.

Aslında annem de çalıştığı için küçük yaşlardan itibaren evde yapılan pratik yemeklere aşinayım.

Bir kaç gün önce yine çalışan bir arkadaşımın sözleriyle artık kolları sıvayıp işe koyulmam gerektiğine karar verdim.

İlk tarifim patates salatası oldu.


Hardall, bol limon suyu ve biraz bal ilavesi ile hem tatlı hemde ekşi bir sos yaptım. Patateslerin içine az miktarda elma ilave ederek patates salatasını hem zenginleştirdim hem de farklı tatlarla birleştirmiş oldum. İlk pratik ve lezzetli tarifimi de sizlerle buluşturmuş oldum.

PATATES SALATASI TARİFİ

-  2 veya 3 kişilik

Malzemeler
  • 3 adet büyük boy patates (750 gram)
  • 1 litre kaynar su
  • 2 çorba kaşığı hardal
  • 1/2 limonun suyu
  • 1 tatlı kaşığı bal
  • 1 adet taze soğan
  • 1/4 adet yeşil elma (garanny simth)
Yapılışı
  1. Güzelce yıkadığımız patatesleri kaynar su ile beraber orta boy bir tencereye koyup yarım saat pişiriyoruz. Patatese bıçağımızın ucunu batırdığımızda kolaylıkla bıçak giriyorsa patatesler pişmiş demektir.
  2. Patatesler pişerken, hardal, limon suyu ve balımızı güzelce karıştırıp sosumuzu hazırlıyoruz. 
  3. Patatesler piştikten sonra sudan çıkartıp 10 dakika soğumasını bekledikten sonra patateslerimizi soyup dörde böldükten sonra patateslerimizi küp küp doğrayıp cam bir kaba koyuyoruz.
  4. Daha sonra elmamızı da çok küçük küpler halinde doğradıktan sonra patateslerimizin üzerine ilave ediyoruz.
  5. Sosumuzu patatesimizin üzerine döküp güzelce karıştırıyoruz. Karıştırma sırasında patateslerin dağılmasını önlemek için kaşığımızı çok fazla patates vurmadan hafifçe karıştırıyoruz.
  6. En son taze soğanımızı halka halka kesip salatamızın üzerine ilave ederek servis ediyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

2 yorum:

  1. Selin aktan-blogsuz biri04 Şubat, 2016

    Heeey nereye geldim ben bu blogun sahibi nasil zevkli birisin sen bayildim tarifler gorseller dahada net blog renk duzen muthiiis woooow woow

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler, cok kıbarsınız, begendıgınıze cok mutlu oldum

      Sil