21 Şub 2016

Krep Tarifi


Hayatımda sadece 3 defa krep yedim. Kahvaltıda peynir, domates, yumurta varken krep yamak pek aklıma gelen bir tarif değildir. İlk krep tadımı mı üniversite yıllarımda bir arkadaşımın beni kahvaltıya çağırıp bana krep yapması ile gerçekleştirmiştim. Yapımı çok basit, lezzeti harika olsa da  aradan geçen 5-6 yıl içinde hiç krep yemedim. 2. krep tadımımı kuzenim evinde kaldığım bir sabah kahvaltıda karşıma çıkan bol meyve ve kreplerle gerçekleştirdim.


Aradan tekrar 5-6 yıl geçtikten sonra Özden Görhan neden krep yapmadığımı sordu ve beni krep yapmam için teşvik etti. Son krep deneyimimi de büyük bir keyifle blogum için yaptım. Aslında her zaman yapılabilecek, nötür tadı ile  isterseniz tuzlu isterseniz de tatlı olarak servis edilebilecek bir tarif.

KREP  TARİFİ

- 2 kişilik (8 adet krep için)

Malzemeler
  • 2 adet yumurta
  • 3/4 su bardağı un (105 gram)
  • 1 + 1/2 su bardağı süt 
  • 1 tutam tuz
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı 
Yapılışı
  1. Orta boy bir tava hazırlanır.
  2. Tüm malzemeler orta boy bir kaba konup tel çırpıcı veya çatal ile karıştırılır.
  3. Tava hızlı ateşte ısıtıldıktan sonra tereyağında küçük bir parça alınıp tavaya atılıp eritildikten sonra tava hafifçe sallanıp yayın tavaya dağıtılması sağlanır.
  4. Karışımdan ölçü kabınız varsa 1/4 su bardak karışım alınıp tavaya dökülür, tavaya dökülen karışım tava dairesel hareketler yaptırılarak dağıtılır. 1 dakika pişen krep spatula ile ters çevrilip ikinci yüzüde 1 dakika pişirilir ve tavadan alınır.
  5. Her krepten sonra tavaya yağ koymaya gerek yok. Her iki krepten sonra tereyağından küçük bir parça kopartılıp tavada eritilir.
  6. Tüm krepler piştikten sonra bal, reçel veya sevdiğiniz malzemelerle kreplerinizi tüketebilirsiniz.

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder