23 Oca 2015

Zencefilli Bal


Sinüzit olduğunuzu öğrenip bir de öksürmeye baslarsanız sanırım her türlü alternatif tedaviye açık oluyorsunuz.

Gecen hafta uçak inişe geçtiğinde sanırım duyma kabiliyetimin yüzde 30'unu kaybettim, düşük volümlü seslerin hiçbirini duymadığım birkaç saat geçirdikten sonra, doktora gittim ve muayene sırasında doktor sinüzit olduğumu tespit etti. Elimdeki reçete ve kulak tıkanıklığıyla evin yolunu tuttum. 


En azından kulak tıkanıklığımın geçmesi ümidiyle uyudum. Sabah uyandığımdaysa zaten az duyan kulaklarıma eklenen öksürüğün hafta sonumu çok ta keyifli geçirtmeyeceğini anladım. Tam o sırada uzun zamandır beni instagram'da takip eden ve benim de çok severek takip ettiğim İnci hanım'ın mesajını gördüm. Sohbet sırasında boğaz ağrısı ve öksürükten konu açıldığında, oğlu tadını pek sevmese de iyileşmesi için verdiği zencefilli ve ballı karışımdan bahsetti. 

Tarif pek çekici gelmese de 2 gün sabah aksam birer kaşık tükettim.

2. günün sonunda uyandığımda sanki sihirli bir değnek değmişti. Öksürüğüm kesilmişti ve tedavi edici harika bir tarife ulaşmıştım.


Sizler de bu kış soğuğunda bu alternatif yöntemi denemek isterseniz şiddetle tavsiye ederim. En az 2 gün sabah akşam tüketmenizi öneririm. Boğazda biraz yanma yapsa da hemen alışılıyor ve etkisini gösteriyor.

Tarif : İnci Berna Kalınyazgan

ZENCEFİLLİ  BAL  TARİFİ 

- 1 kişilik 

Malzemeler 
  • 1 tatlı kaşığı bal
  • 1 dilim taze zencefil (3mm kalınlığında) veya 1 çay kaşığı toz zencefil
Yapılışı
  1. Taze zencefil 3mm  kalınlığında kesilir. Kesilen zencefil çok ince şelikde doğranır.
  2. Bal küçük bir sosluga konup üzerine taze zencefil eklenip karıştırıldıktan sonra tüketilir.

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder