28 Oca 2015

Efes Pastanesi


'İzmir'de nereleri biliyorsun' diye sorsalar, sayacak çok yer var ama benim her zaman ilk olarak aklıma Efes Pastanesi gelir. İzmir'le tanışmam 2005 yılının temmuz ayında en yakın arkadaşım Piyer sayesinde oldu. Belki de üniversite için İzmir'e gitmeseydi İzmir'i onun sayesinde bu kadar çok sevip benimsemeyecektim. Üç günlük İzmir ziyaretimde hayatım boyunca severek gidebileceğim Efes Pastanesi'yle tanışmıştım.Piyer'le beraber Efes Pastanesi'nde içeri girer girmez ortama hayran olmuştum. Sessiz sakin, kısık sesle sohbet eden insanların içinde en genç olanlar sanırım ikimizdik. Orta yaşın üzerinde çiftlerin en şık kıyafetleriyle geldikleri, kahvelerini, çaylarını içip, sessiz sakin ortamda yemeklerini yedikleri eşsiz bir mekan olan Efes Pastanesi bir efsanedir benim için. Mekan bizi öyle güzel bir biftekle karşıladı ki o lezzet hala damağımda.


Artık ne zaman İzmir'e gitsem oraya uğramadan dönmemeye karar vermiştim. İzmir'e 2. ziyaretimde Piyer'le beraber Efes Pastanesi'nin yolunu tuttuk, ilk gidişimde yediğim kremalı mantarlı biftek siparişimin aynısını verdim, et soteye benzer bir şeyin geldiği tabakta hayalimdeki biftekten eser yoktu. Güleryüzlü garsona yemeği değiştirip değiştirmediklerini sorduğumuzda, garson, aşçılarının değiştiğinden ve yemeklerde de bir takım değişiklikler olduğundan bahsetti. Biz de geçen sefer yediğimiz bifteği anlattık, garson bize hak vererek tabaklarımızı alıp bifteğimizi tekrar yaptırdı. Yemeklerimizi biraz fazla beklesek te yeniden yapılan bifteğimiz bizi mutlu etmeye yetti. Bol kremalı ve mantarlı bifteğin yanındaki dereotlu patates püresinin tadı başka hiç bir yerde karşıma çıkmadı ve maalesef artık çıkma ihtimali de duyduğum haber üzerine kalmadı.

2 hafta kadar önce yakın arkadaşım Emre'nin, '' sizin mekan kapanmış'' diyerek gösterdiği fotoğrafa bakınca, adeta en sevdiğim insanlardan birini kaybetmişim gibi üzüldüm ve içim bir garip oldu. İzmir'e gittiğimde uğrama hayalini kurduğum Efes Pastanesi artık ne yazık ki yok. O anda yaşadığım üzüntüyü 2-3 gün üzerimden atamadım.

Mekanın anısını bir nebze yaşatmak adına ben de o unutamadığım lezzete yakın bir lezzet oluşturmak için denemeler yaptım ve sonucu sizlerle paylaşmak istedim. 

KREAMALİ ve MANTARLI BİFTEK TARİFİ

- 2 kişilik

Malzemeler
  • 2 adet 150'şer gramlık biftek (300 gram biftek
  • 100 gram mantar
  • 200 ml krema
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2 det orta boy patates (300 gram)
  • 2 çorba kaşığı dereotu
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • 2 yemek kaşığı tereyağı (30 gram)
Yapılışı
  1. Patatesler ortaları yumuşayana kadar 20 dakika haşlanır. Haşlanan patatesler isterseniz mutfak robotu ile isterseniz el aleti ile püre haline getirilir.
  2. Püre haline getirilen patates küçük bir tencereye konup üzerine tuz ve tereyağı eklenir. Püre kısık ateşte tereyağı eriyip hafifçe patatesle özümseyene kadar 2-3 dakika pişirilir.
  3. Dere otları ince ince kesilip patates püresine ilave edilir ve karıştırılır. Patates püresi hazır olmuş olur.
  4. Mantarların üzerlerin üzer hafif nemli bezle  silinir veya yıkanır. ( mantarları yıkarsanız pişerken bir miktar su bırakabilmekte . ben o yüzden mantarları nemli bezle silmeyi tercih etmekteyim)
  5. Mantarlar silindikten sonra yan yatırılıp boylamasına 3mm kalınlığında kesilir (mantarları istediğiniz kalınlıkta zevkinize göre kesebilirsiniz)
  6. Kesilen mantarlar önceden ısıtılmış orta boy bir tavada 2-3 dakika sote edilip bir tabağa alınır.
  7. Aynı tavaya her hangi bir işlem uygulanmadan biftekler atılır. Bifteklerin her iki tarafıda 2'şer dakika pişirilir.(biftekleri siz keyfinize göre daha fazla pişirebilirsiniz, ben orta derece pişmiş sevdiğim için 2'şer dakika pişirdim)
  8. Bifteklerin iki tarafı piştikten sonra krema ve karabiber ilave edilir. Krema ve biftek 10 dakika kısık ateşte biftekle krema birleşene kadar pişirilir.
  9. On dakikanın sonunda mantarlar eklenir ve 2 dakika daha pişirildikten sonra servis edilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

2 yorum:
Join the discussionEfes Pastanesi

  1. Siz yazınca bu haberi buldum.
    http://www.yeniasir.com.tr/yasam/2015/01/06/efes-pastanesi-kapilarini-kapatti.
    Bir tek Konak'taki Efes pastanesini biliyorum.:) Çok ilgisiz İzmir de yaşayan olarak :)
    Ellerinize sağlık Biftek güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin gibi tepki veren izmirli arkadaslarım oldu , ben cok sevıyodum gercekten uzuldum kapandığına

      Sil