3 Oca 2016

Kahvaltılık Salça

kahvaltılık salça

Kahvaltıya takıldım kaldım son zamanlarda. Her sabah ne yesem diye akşamdan planlar yapmaya başladım. Eskiden basit kahvaltılar ederdim, bazen hiç birşey yemeden direk öğlen yemeğine geçerdim. Son bir kaç aydır sabahları zeytin, peynir, bazen granola, bazen yumurtayla büyük bir keyifle kahvaltı ediyorum. Akşamları saat 10 civarında ertesin gün ne kahvaltıda ne yesem diye hayal etmeye başladım.

Birkaç hafta önce instagram'da Ali Erol, Oya Terzioğlu'nun videosunu paylaşmış. Videoda ekmek salçaya batırılmakta. Videoyu izlerken ağzımın suyu aktı resmen, canım o kadar çok istedi ki ilk iş evde kendi salçamı yapmak oldu. Aslında gidip yerinde yemek gerekirdi ama o zamana kadar bekleyemeyecektim.

Aslında Oya Hanım'ın salçasının tadını bilmesemde kendimce bir salça yaptım. Domates ve biber salçasını biraz zeytinyağı ile kavurup üzerine bir miktar mandalina suyu ekleyip yavaş ateşte kavurduktan sonra soğumaya bıraktım.

Biber salçası ve mandalina nasıl olur diye merak ettiğinizi biliyorum. Ben de ufak bir çılgınlık yaptım ama sonuç muhteşem oldu. Acı ve tatlı aynı anda damağınızda, geriden gelen mandalinanın tatlılığı aklınızı başınızdan almaya yetiyor. 


Soğuyan salçama sızma zeytinyağımı ilave edip kızarmış ekmeklerle keyifle tükettim. Kahvaltıda ekmeğin üzerine sürerek ya da tostun içinde harika oluyor. Kahvaltı keyfini artırmak isteyenler için güzel bir tarif.

KAHVLTILIK SALÇA TARİFİ


Malzemeler

  • 1 çorba kasıgı biber salçası
  • 2 çorba kasıgı domates salçası
  • 2 + 2 yemek kaşığı zeytin yağı
  • 1 mandalinanın suyu
  • 4 yemek kaşığı su 
Yapılışı
  1. Biber salçası, domate salçası ve mandalina suyu ufak bir kapta güzelce karıştırılır. 
  2. Karışım orta boy bir tava konup 3 dakika kavrulduktan sonra 1 yemek kaşığı su ilave edip karıştırılır. Karışıma 1 yemek kaşıpı su daha ilave edip tekrar karıştırılıp kavrulmaya devam ettırılır. 
  3. Kalan son iki kaşık suda ilave edilip kavrulduktan sonra 2 çorba kaşığı  zeytin yağı ilave edilir. Zeytin yağı ile birlikte 1 dakika daha kavrulan salça ateşten alıp servis kesasine konur ve soğumaya bırakılır.
  4. Servis sırasında kalan 2 yemek kaşığı zeytin yağı ilave edilerek servsi edilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..