2 Kas 2015

Ahududulu Pancake


Bugün değişik bir pancake yapmak için kolları sıvadım. Amacım kıpkırmızı bir pancake yapmaktı. Ancak hayalimdeki canlı kırmızı rengi boya dışında hiçbir malzemeyle elde edemeyeceğimi farkedince doğal yollarla yapabileceğim alternatifleri denemeye başladım. Kırmızı renge ulaşmak için pancar püreli pancake yaptım, renk güzeldi ama tadını pek sevemedim.


2. alternatifim ahududulu ve narlı pancake oldu. Pembe bir renk elde ettim ama nar tadını pancake'e pek yakıştıramadım. Narı çıkartıp sadece ahududulu yaptım ve hayalimdekine yakın bir panceke elde ettim.


AHUDUDULU PANCAKE TARİFİ


- 18 adet pancake için


Malzemeler

  • 200 gram dondmuş ahududu
  • 2 yumurta
  • 1/4 su bardağı şeker (50 gram)
  • 1/4 su bardağı eritilmiş tereyağı
  • 1 + 1/2 su bardağı süt (360 gram)
  • 1 su bardağı un (280 gram)
  • 3 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 fiske tuz
  • 150 gram çikolata
  • 200 ml krema
Yapılışı
  1. Öncelikle sosu hazırlıyoruz. Çikolataları elimizden geldiğince ince ince çesiyoruz. Kremayı ufak bir kapta kaynama noktasına getirip çikolataya döküp karıştırıyoruz. Homejen bir karışım olana kadar karıştırıyoruz ve bir kenara kaldırıyoruz.
  2. Ahududularımızı oda sıcaklığına getirip çatal yardımıyla ezip püre haline getiriyoruz.(ezme işlemini bitirdiğimizde iri tane kalmamasına dikkat ediyoruz)
  3. Tereyağını  eritip biraz soğuttuktan sonra yumurta , tereyağı , şeker ve sütü tel çırpıcı ile çok kısa süre çırpıp  üzerine  un , kabartma tozu , tuzu ekleyip un eriyene kadar tel çırpıcı ile karıştırıyoruz. (çok fazla karıştırmaktan kaçınıyoruz.)
  4. Tavamızı  çok  iyi  bir  şekilde  ısıttıktan  sonra  çok  yavaş  ateşe  alıp  karışımımız dan  tavanın  ortasına döküp  30-40 saniye  üzeri  gözenekli  olana  kadar  pişirip  ters  çeviriyoruz  ve diğer  tarafı da  1  dakika  pişirip  tavadan  kaldırıyoruz.
  5. Pancakelerin hepsinin aynı boyutta olması için ölçü kabı kullanılabilir ancak ölçü kabınız yoksa benim yaptığım gibi yarım çay bardağı ölçüsünü kullanabilirsiniz.
  6. Pişen pankeklerimizin üzerine çikolata sosumuzu döküp servis ediyoruz. İsterseniz servis sırasında ahududu ve nar taneleri ilave edebilirsiniz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..