23 Eyl 2015

MERENG

mereng tarifi

''Bu kadar çok pasta tarifi deneyip yıllardır blog yazan biri nasıl olur da mereng yapmayı bilmez??''

Bu sözler severek takip ettiğim yakın arkadaşım 'stlyeandberry' isimli hesabın sahibesinden geldi. Bu sözleri duyup  biraz düşündükten sonra mutlaka mereng yapmam gerektiğine karar verdim. Peki iyi bir mereng'i nasıl yapacaktım?


evde mereng yapımı

25-30 tarif okuduktan sonra, 3 saatte pişen mereng'ler biraz kafamı karıştırıp biraz da beni hayrete düşürmüştü. 3 saat fırında kalması gereken birşeyi hangi pastane pişirir ki diye düşünmeden edemedim. 

Hayatımda hiç mereng yapmamış biri olarak biraz iç güdülerimi kullanmam,  biraz da şans birleşince ilk mereng denememi yaptım. Yumurtanın beyazını iyice çırptıktan sonra şekeri ekleyerek çırpmaya devam ettim. Çırpma işlemi uzun ve biraz yorucu olsa da burada en önemli işlem çırpma kısmı. Yoğun bir karışım elde ettikten sonra doğru yolda olduğumu düşünerek mereng karışımımı sıkma poşetine doldurdum. Yağlı kağıtlarımın üzerine mereng karışımımı sıktıktan sonra 120 derecede 40 dakika pişirdim. 40 dakikada merenglerin tam pişmediğini fark ederek 10 dakika daha pişirdim ve ilk mereng denememde mutlu sona ulaştım. Bol vanilyalı, klasik bir mereng, muhteşem bir lezzet!


Mereng'lerle farklı çekimler yapıp tarifi iki defa daha denedikten sonra artık blogumda paylaşabilirdim:)

MERENG TARİFİ


- 80 - 100 adet mereng için


Malzemeler

  • 5 yumurtanın beyazı
  • 1/2 vanilya çubuğu
  • 2 + 1/3 su bardağı toz şeker

Yapılışı

  1. Fırınımızı 120 derecede çalıştırıyoruz.
  2. 2 adet fırın tepsisini hazırlıyoruz. He iki tepsimizin üzerine ikişer yağlı kağıt yerleştiriyoruz. Yağlı kağıtlarımızın üzerine bir kahve fincanı yardımı ile 4 cm çapında daireler çiziyoruz. Daireleri kurşun kalem ile çizip, her dairenin arasına en az 1 cm boşluk bırakıyoruz.(bu işlem merenglerin tümünün aynı boyutta olmasını sağlamaktadır)
  3. Yumurta aklarını ve sarılarını ayırıyoruz. Ayırdığımız yumurta beyazlarının üzerine yarım vanilya çubuğunun üzünü çıkartıp ilave ediyoruz.
  4. Mikserimizin en hızlı devrinde yumurta aklarını 7 dakika çırpıyoruz. Çırpma işlemine başladıktan sonra hiç ara vermiyoruz. 
  5. Yumurta beyazlarını 7 dakika çırptıktan sonra çırpma işlemine devam ederken yavaş yavaş şekerimizi ilave edip 7 dakika daha çırpıyoruz.(Şekeri çok hızlı ilave ettiğimizde yumurta akları sönebilmektedir.)
  6. Çırpılan karışımımızı sıkma torbamıza veya sıkma aparatımıza dolduruyoruz. İnce uçlu düz sıkma ucunu yerleştiriyoruz.
  7. Kurşun kalenle çizdiğimiz dairelerin içini dolduracak şekilde karışımımızı sıkıyoruz.
  8. Birinci tepsiyi hemen fırına atıyoruz ve fırını hiç açmadan 50 dakika pişiriyoruz.
  9. Birinci tepsi pişince ikinci tepsiyi de fırına atıp pişiriyoruz.
  10. Fırından çıkan merengler soğuduktan sonra tepsiden alıp hava almayan bir kapta 2 hafta bayatlamadan saklayabiliyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..