21 Mar 2015

Karamelli Brownie


Salı günü akşam 10'da eve gelip üzerimdeki enerjiyi atmak için ne yapsam diye düşünmemin üzerinden çok geçmedi ve kendimi browni'yi fırında izlerken buldum. Karamelli ve bol bitter çikolatalı bomba gibi bir browni!
Saat 10'da başlayan ilk browni denemesini 11'de bitirdikten sonra tadını çok beğenmeyip hemen ikinci denemeye geçtiğimde, 00:10'da ikinci browni'nin tadına da bakmış ve istediğim tadı onda da yakalayamamıştım. Sabahın 3'üne kadar 5 farklı deneme yapıp istediğim sonuca ulaşınca gönül rahatlığı ile uyuduğum güzel bir salı gecesi geçirdim. 





Beş farklı denemede ne yaptın diye sorarsanız, ilk denemede browni'nin tadı biraz şekerli geldiği için tadını bozmadan şeker oranını düşürmek için deneme yaptım. Kalan iki denemede %65 kakao oranına sahip bitter çikolata ve sütlü çikolata ile denemeler yaptım. Sonuç olarak %65 kakao oranına sahip ve şeker oranı olabildiğince azaltılmış bir brownie tarifi elde ettim.

Sabah mutfakta duran 5 adet browni'yi ne yapsam diye düşünürken fotoğraf çekmek için 6. browni'yi yapmaya başladım.

Fazla enerjiniz varsa veya canınız sıkılıyorsa mutfakta değişik tarifler deneyip deşarj olmanızı tavsiye ederim ama benim kadar kendinizi kaptırmamaya dikkat edin derim:) 

KARAMELLİ  BROWNİE  TARİFİ


- 9 Kişilik


Malzemleler

Brownie için
  • 300 gram bitter çikolata (%65 kakao)
  • 130 gram tereyağı (1/2 su bardağı + 1 yemek kaşığı)
  • 150 gram toz şeker (3/4 su bardağı)
  • 4 yumurta
  • 7 gram kakao (1 yemek kaşığı)
  • 140 gram un (1 su bardağı) 
  • 100 gram karamel
Karamel için
  • 60 gram toz şeker
  • 50 ml krema
  • 50 gram tereyeğı
Yapılışı

Karamelin yapımı
  1. 15*15 santimlik yağlı kağıt hazırlanır. Yağlı kağıt sığabilecegi  bir tabağa veya ısıya dayanıklı bir kabın içine yerleştirilir.(yağlı kağıdı bir kabın içine koymamızın sebebi karamelin çok fazla yayılmasını önleyerek bir miktar kalın kalmasını sağlamak)
  2. Orta boy bir tavaya şeker konur.
  3. Tava orta ateşe alınarak şeker kahverengileşene kadar pişirilir. (yaklaşık 5 dakika , şeker tamamen erir ve kahverengileşir)
  4. Şeker erirken küçük bir tencerede krema  kaynama noktasına getirilir.
  5. Kahverengileşen şeker ateşten alınır.
  6. Ateşten alınan şekere tereyağı ve krema yavaş yavaş ilave edilerek tahta kaşıkla karıştırılır. 
  7. Karışım yavaş ateşe alınıp 3-4 dakika pişirilir ve yağlı kağıda dökülür. Karamel buzdolabına konup bekletilir. (browni hazır olana kadar)
Browni yapılışı
  1. Karamelimizi küp küp kesip hazırlıyoruz (karameli kestikten sonra erimemesi için buzdolabında bekletiyoruz)
  2. Çikolatayı  ve tereyağını benmari  usulu ( küçük  bir  tencereye  iki  parmak  su  koyup üzerine  cam  veya  metal  bir kase  oturtup  pişirme)  eritiyoruz.
  3. Fırınımızı 170  derecede  çalıştırıyoruz.
  4. 18*18 cm'lik  fırın  tepsimize yağlı kağıdımızı yerleştiriyoruz. (aynı ölçü brownie tarifini kullanarak daha geniş bir kalıpta yapmayı düşünüyorsanız brownie daha ince olur ve pişme süresi biraz kısalır, buna dikkat etmenizi tavsiye ederim)
  5. Yumurta  ve  şekerimizi 4  dakika  hızlı  bir  şekilde  mikserle  çırpıyoruz.
  6. Un ve kakaoyu ekleyip  mikserin en yavaş devrinde 2 dakika daha çırpıyoruz.
  7. Eriyen  tereyağı  ve  çikolatayı  yumurtalı  karışıma  ekleyip  1  dakika  hızlı  şekilde mikserde  çırpıyoruz.
  8. Karışımımızı fırın tepsimize döküp karamel parçalarımızı karışımın üzerine diziyoruz.(karamel parçalarını düzenli bir şekilde dizmemiz gerekiyor çünkü düzenli olarak dizmezsek  brownimizi kesip servis ederken karamel akabilir)
  9. 170 derecede 30-35 dakika üzeri kabuk olup içi hafif ıslak kalacak şekilde pişiriyoruz.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

7 yorum:
Join the discussionKaramelli Brownie

  1. Harika görünüyor. Ben de aci biberli bir browni tarifi buldum. Denemek icin sabirsizlaniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim , acı biberli tarif hiç denemedim umarım guzel olur.

      Sil
  2. Özellikle karamel kısmını çok beğendim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. kabartma tozu kullanmadınız mı?

    YanıtlaSil
  4. kabartma tozu kullanmadınız mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabartma tozu kullanmıyorum, yogun ve kendı şişkinliği ile oluşan bir brownie

      Sil