27 Kas 2014

Süt Reçelli Kurabiye


Son zamanlarda çok fazla kurabiye tarifi denemeye başladım. Kurabiye yapmasını da yemesini de çok seviyorum, her kurabiyeyi deneyebilirim. Uzun zamandır aklımda olan süt reçeli yapma fikrini bir türlü hayata geçirememiştim ki geçen haftalarda instagramda bir takipçimin sayfası ilgimi çekti ve şöyle bir göz attım. Muhteşem peynirler, tereyağları, 
krema ve reçeller üretiyorlar. Reçellerin içinde bir de süt reçeli var. Acaba süt reçelini yapmak yerine hazır alıp kullansam mı derken, sevgili takipçime mesaj attım ve denemek için ürünü istedim. Süt reçeli elime geçti ve tadı da muhteşemdi, artık kurabiye tarifimi denemek için önümde hiç bir engel kalmamıştı.


Bugüne kadar blogumda hiç reklama yer vermedim, gizli olarak ta kimsenin reklamını yapmadım, bundan sonrada yapmayı düşünmüyorum. Bu yazımda sadece doğal ve kaliteli bir ürüne ulaşabileceğiniz bir adresi sizlerle paylaşmak istedim. Candar Süt ürünleri temin edebileceğiniz en iyi süt reçelini ve birçok süt ürününü üretiyor. Bence kalite ve fiyat dengeleri çok uyumlu. Sayelerinde süt reçelini artık evde yapmaya gerek kalmadığını söylemek isterim.

Süt reçeliyle kurabiye yapma fikri son 2 aydır aklımda olsa da fikri uygulamaya geçirmem biraz zaman aldı. Türkiye'nin yetiştirdiği en büyük ustalardan olan Necip Usta'nın marmelatlı kurabiye tarifinden esinlenerek sizler için bir kurabiye yaptım. 



SÜT  REÇELLİ  KURABİYE  TARİFİ 


- 28 kurabiye için


Malzemeler

  • 160 gram ayçiçek yağı (2/3 su bardağı)
  • 120 gram pudra şekeri (3/4 su bardağı)
  • 250 gram un (1 + 3/4  su bardağı + 1 çay kaşığı)
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 120 gram süt reçeli
Yapılışı
  1. Fırın 180 derecede çalıştırılır.
  2. 2 adet fırın tepsisine yağlı kağıt serilir.
  3. Un , sıvı yağ , pudra şekeri ve vanilya orta boy bir kaba konup yavaş yavaş spatula ile karıştırılarak hamur haline getiriyoruz. Çok fazla karıştırılmamasına özen gösteriyoruz.
  4. Hazır olan hamuru  top haline getirilir ve streç filme sarıyoruz. (hamur oldukça yapışkan bir kıvamda olmaktadır) Daha sonra  buzdolabında 1 saat dinlendiriyoruz. 
  5. Dinlendirilen hamur cevizden biraz küçük küçük parçalara bölüyoruz.(19 gramlık toplar yapıyoruz)
  6. Hamur parçalarımızı avucumuzun içinde pürüzsüz bir top haline getirdikten sonra yağlı kağıda diziyoruz. Hamurlarımızın üzerine baş parmağımız ile bastırarak küçük çukurlar açıyoruz.
  7. Açtığımız çukurlara yarım çay kaşığı süt reçeli koyup fırında 10 dakika pişiriyoruz.
  8. Kurabiyelerimizi Yarım saat soğuttuktan sonra servis ediyoruz.(sıcak servis ederseniz kurabiyeler biraz kırılgan olmakta)




Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

3 yorum:
Join the discussionSüt Reçelli Kurabiye

  1. süt reçelini ben yeni keşfedenlerdenim.evde yaptım birçok defa ama o koyu kıvamı bir türlü yakalayamadım.genellikle akışkan oluyor.dediğiniz hesabı takibe aldım.ve ayrıntılı bakacagım.bu arada ellerinize saglık.ilk fırsatta denenecekler arasında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler , ben hiç evde yapmadan direk süt reçelini satın aldım , yapımı biraz zahmetli ama lezzeti muhteşem , benim aldığım süt reçelinin kıvamı gerçekten çok iyi

      Sil
    2. Eylem hanım her zamankinden biraz daha fazla pişirin , istediğiniz kıvamı yakalayana kadar , soğuyunca epey koyulaşıyor zaten tıpkı diğer reçeller gibi..

      Sil