24 Kas 2014

Mandalinalı Fırında Tavuk



Fırında mandalinalı tavuk mu olur demeyin.
Mandalinanın şekerli suyu, tavuğun ve garnitürlerin karamelize olmasına, kıtır yüzeyler oluşmasına yardımcı oluyor. Hafif tatlı yemekleri seviyorsanız asla vazgeçemeyeceğiniz bir lezzet. Bol toz biber,  biber , patates ve soğana biraz da mandalina suyu ekleyip 45 dakika fırında pişirdikten sonra çıtır tavuklarınız hazır.


Bu tarif te aklına nereden geldi derseniz aslında tamamen tesadüf! Blogu ilk kurduğum günlerde fırında tavuk tarifi vermiştim, geçen gün bu tarife bakarken fotoğrafların ne kadar amatör ve albeniden uzak olduğunu gördüm ve  tekrar bir çekim yapmaya karar verdim. Herşeyi hazırladığımı zannederken evde limon kalmadığını fark ettim. Limon koymazsam aklımdaki fotoğraf karesini yakalayamayacağım için biraz canım sıkıldı, o an  gidip limon almama da imkan yoktu  çünkü aynı zamanda ekmek te pişiriyordum.


Karşımda bir gün önce her yıl yeni hasat döneminde bana özel olarak gönderilen 'clementine' mandalinalar duruyordu. Acaba clementin koysam çok mu garip olur derken hem mandalinasız hem de limonsuz tavuk  fotoğraflarını o şekilde çektim. Çektiğim fotoğrafları beğenmedim ve tavuğu akşam yemeğine çevirmeye karar verdim. Bol miktarda patates, biraz soğan, biraz yeşil biber eklenmiş hazır bir şekilde pişmeyi bekliyorlardı. Üzerlerine biraz tuz ve toz kırmızı biber ekleyip tavukla beraber tüm garnitürleri karıştırdım. En son dayanamayıp karşımda duran clementine'lerden ikisinin suyunu sıkıp tavukları fırına verdim. 200 derecede 45 dakika pişen tavuklar hayatımda yediğim en keyifli tavuklara dönüştü.


Bazen tesadüfler güzel sonuçlar elde etmemize yardımcı olabiliyor.

MANDALİNALI  FIRINDA  TAVUK  TARİFİ

- 4 kişilik

Malzemeler
  • 4 Sarma tavuk budu
  • 3 mandalina (clementin)
  • 2 kalın dilim mandalina
  • 2 çay kaşığı toz biber
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 büyük boy patates
  • 1 adet yeşil taze süs biber
  • 1 adet kırmızı taze süs biber
  • 1 adet orta boy soğan 
  • 1 çorba kaşığı ayçiçek yağı


Yapılışı 
  1. Patatesler soyulup 1mm kalınlığında doğranır.
  2. Soğanlar soyulup 3mm kalınlığında halka halka kesilir.
  3. Biber 3mm kalınlığında kesilir.
  4. Fırın 200 derecede çalıştırılır.
  5. Mandalina suyu sıkılıp süzgeçten geçirilir ve küçük bir kaba dökülür. Üzerine tuz , toz biber ve ayçiçek yağı ilave edilip homojen bir karışım elde edilene kadar karıştırılır.
  6. Patatesler fırın kabımızın en altına dizilir(bir dilim patates konduktan sonra ikinci dilim patates bir öncekinin ortasına gelecek şekilde dizilir)
  7. Patatesler dizildikten sonra tavuklar dizilir. Üzerine biber ve soğanları serptikten sonra hazırladığımız sos dökülür.
  8. En son iki dilim mandalina tavukların üzerine yerleştirilip fırına verilir.
  9. Tavuklar 200 derecelik fırında 40 dakika tavuklar güzelce kızarana kadar pişirilir.
Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder