3 Tem 2012

40 gram 1 yaşında


Geçen yıl haziran ayında Julie&Julia filmini tam üst üste 3 kez izledim ve izlemeye de devam ediyorum.Çağrı merkezinde çalışan bir kadının hayatının monotonluğundan kurtulmak için kendine 365 günlük bir hedef koymasıyla başladı ve bu hedefi tamda yaşamının odak noktası haline geldi! Hayranı olduğu Julia'yla tanışmasına kadar ilerledi.Bende 40 Gram ı kurarken bu filmin etkisinde kalmadım desem yalan olur tam 365 gün oldu son bir yılda 2 birincilik ve bir 6.lık getirdi.Yayınlanmayı bekleyen sayısız tarifim fotoğraf çekimlerim var.Bloğumu temmuzda kurdum ama yayına başlamam Eylül ayını buldu.Nedenine gelince çok kolay gibi görünse de aslında dünyanın en zor işi ...ilk çektiğim fotoğrafların hiç birini beğenmedim sonra makinelerimi beğenmemeye başladım makineler değişti fotoğraf kareleri güzelleşti bu sefer de tarifleri basit bulmaya başladım hadi tarifler profesyonelleşti derken bir de baktım ki anlatımlarımı beğenmemeye başlamışım ikinci bir gözün onayına ihtiyaç duyuyorum hadi öyle öyle derken tıklama sayıları ,beğeniler arttı,tanışıklıklar,sponsorluklar,reklamlar almaya başladım.Tam da bugün yeni yaşımla birlikte bloğumunda yaşını kutluyorum :)))))))))))))))iyiki doğdun iyiki doğdum iyiki varsınız .... İnsanın dogum gününde kendine verebileceği en güzel hediyeyi bugün ben kendime vermiş oldum...



Bu özel gün içinde değişik bir basta yapmak istedim , dışarıdan bakınca basit ve sıradan görünse de yiyenlerin damaklarında unutulmayacak bir lezzet oldu. Pastacılıkta çok kullanılan buttercream'ı(tereyağı kreması) kullandım. Buttercream bir dolgu malzemesidir. Benmari usulu pişirilen çırpılmış yumurta beyazı ve şeker oda sıcaklığındaki tereyağıyla daha da fazla çırpılarak şekil vermesi çok basit olan ve soğuduğunda katılaşıp kesip servis yapmayı da kolaylaştıran bir pasta kremasıdır.

Butter cream Tarifi : marthastewart.com dan alınmıştır
   
MUZLU DOĞUM GÜNÜ PASTASI TARİFİ

- 8 - 10 KİŞİLİK

Malzemeler


Kek için :
  • 5 yumurta
  • 5 küçük türk kahvesi fincanı şeker
  • 5 küçük türk kahvesi fincanı un
  • 1 küçük türk kahvesi fincanı süt
  • 1 küçük türk kahvesi fincanı ayçiçek yağı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket şekerli vanilya

Yapılışı :
  1. Önce fırınımızı 200 dereceye ayarlıyoruz.
  2. Yumurtalarımızı ve şekerimizi bir kaba koyup 5 dakika çırpıyoruz.
  3. Çırpılan yumurtamıza unumuzu kabartma tozu ve vanilyamızı ekleyip 3 4 dakika daha çırpıyoruz
  4. En son sütümüzü ve sıvı yağımızı ekleyip 1 dakika daha çırpıyoruz.
  5. Karışımımızı 24 satımlik 2 kaba bırıne karışımın 1/3 unu diğerine de kalanını koyup fırına atıyoruz.
  6. 10 dakika 200 derecede daha sonra 15 dakika 180 derecede kapağı hiç açmadan pişiriyoruz.
  7. Pişen keki soğuyunca kalıptan çıkartıp büyük olan keki  ikiye kesiyoruz.

NOT: Eğer kekinizi tek kalıpta yapıp ben 3 parçaya bölerim derseniz öylede yapabilirsiniz veya ben hiç kesme işleriyle uğraşmam diyorsanız 3 ayrı kaba eşit karışım dökerekte pişirebilirsiniz.

Buttercream ( tereyağı kreması ) 

Malzemeler :
  • 1 + 1/2  Su bardağı toz şeker
  • 6 yumurta akı
  • 450 gram tereyağı
  • 1 paket toz vanilya
  • 1 tutam tuz

Yapılışı :
  1. Benmari usulu pişirim için ocağa orta boy bir tencere koyup içine su dolduruyoruz. Su kaynayınca üzerine cam veya metal bir kap koyup uzerini tamamen kapatıyoruz. 
  2. Şekeri ve yumurta aklarını koyup şeker tamamen eriyip karışım kar gibi olana kadar ateşin üzerinde çırpıyoruz. 5 dakika kadar çırpıyoruz. Karışıma dokunduğumuzda ısınmış olunca karışımı ateşten alıp 5 dakika daha soğurken çırpıyoruz.
  3. Oda sıcaklığına gelmiş tereyağımızı yavaş yavaş en az iki kerede ekleyerek çırpıyoruz.
  4. Tereyağımızı ekledikten sonra vanilyamızı da ekleyip karışım yoğunlaşana kadar yaklaşık 10 dakika çırpıyoruz.
  5. Üzerini kapatıp buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz. Kremayı pastayı yapacağımız gün hazırlarsak kullanımı daha kolay olacaktır çünkü krema tereyağı agırlıklı olduğu için buzdolabında sertleşecektir ve kullanımı zorlaşacaktır.

Pastanın Birleştirilmesi
  
Kek ve Krema Dışında Gereken Malzemeler :
  • 3 muz
  • 200 gram hindistan cevizi
  • 1/4 su bardağı süt
  • 1/4 su bardağı taze portakal suyu

Yapılışı :
  1. Keklerimizi 3 dilim haline getirdikten sonra kekimizin kuru kalmaması için 1/2 su bardağı süt ve taze portakal suyumuzu karıştırıp her katı biraz ıslatıyoruz.
  2. Birinci katımızı alıyoruz kremamızı ince bir katman şeklinde suruyoruz. Üzerine 1+1/2 muzumuzu ince ince dilimleyip seriyoruz.
  3. İkinci katmanımızın altına kremamızdan ince bir katman sürüp muzlu bölümümüzün üzerine çeviriyoruz.
  4. İkinci katmanımızın krema sürülmemiş kısmına tekrar ince bir katman krema sürüyoruz. Üzerine 1+1/2 muzumuzu ince ince dilimleyip güzelce seriyoruz.
  5. Üçüncü katmanımıza kremamızı sürüp tekrar muzlu bölümün üzerine çeviriyoruz.
  6. En son kalan tüm kremayı pastanın her tarafına düzgün bir şekilde sürüyoruz.
  7. Patanın üzerime 150 gram hindistan cevizimizi her yere eşit olacak şekilde serpiyoruz.

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder