3 Kas 2011

Çikolatalı Trüf


Bayram yaklaşırken misafirlerinize hep aynı çikolataları sunmaktan sıkıldıysanız bu tam size göre. Çok farklı şekillerde sunulabilir ve çok lezzetlidir.  Ben bu tarife tesadüfen eriştim. Larousse Gastronomique (dünyanın en büyük mutfak ansiklopedisi) okurken bu tarifi gördüm ve aklıma bayram ikramları geldi. Tarifi hemen denemek istedim , aklıma farklı şekilleri de geldi , tarifi geliştirmek çok kolay ama ben ilk olarak orijinal tarifi denemek istedim. Benim tarifim casa olympe'nin sahibi  OLYMPE VERSINI'ye ait ve gerçekten iştah açıcı.



Tarif : Larousse Gastronomique ansiklobedisinden OLYMPE VERSINI'ye ait

Malzemeler :
  • 300 gram bitter çikolata
  • 75 gram kakao
  • 1/2 fincan sert kahve
  • 250 gram krema
Yapılışı :
  1. Önce benmari usulü çikolatayı eritiyoruz , çikolata eriyince kakao ve kahvemizi ekliyoruz. Hepsini güzelce karıştırıyoruz.
  2. Kremayı küçük boy bir tencerede kaynama noktasına getiriyoruz. 
  3. Kremayı çikolatalı karışıma ekleyip birbirine karıştırıp 1 saat soğumaya bırakıyoruz.
  4. Karışım soğuyunca elimizle cevizden daha küçük toplar yapıyoruz.(topların boyutu sizin zevkinize kalmış, isterseniz daha küçük veya daha büyük boyutlarda yapabilirsiniz) Tekrar buzdolabına koyup 2 saat buzdolabında bekletiyoruz.
  5. Süsleme aşamasında topları kakaoya bulayıp servis ediyoruz.


Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder