5 Ara 2022

Dünyanın En Güzel Balkabaklı Turtası



2014 yılında balkabaklı bir tart yapmıştım. Çok sevilmişti, çok fazla geri dönül almıştım. O tartı yaparken kabak tatlısından esinlenmiştim ve dolgusunu pütürlü ve bol cevizli yapmıştım.

Aradan gecen 8 yılda balkabaklı tart yapma şansım olmadı ama hep aklımda klasik bir balkabaklı turta yapma fikri kalmıştım. Klasik balkabaklı turtada dolgu pürüzsüz ve homojen bir yapıda olmalıydı. 

Geçtiğimiz hafta tesadüfen çok güzel kokoulu balkabağı buldum turta yapmak için doğru zamnın geldiğini anladım. 

Kabakları önce fırında güzelce pişirdim. Daha sonra balkabaklarını püre yapıp içine baharatar krema vs ilave ederek doğumu hazırladım. Klasik bir turta hamuruyla birleştirdikten sorna tarifimi oluşturdum. 


Hamur İçin Malzemeler
  • 350 gram un
  • 200 gram tereyağı
  • 6 çorba kaşığı soğuk su
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
Balkabaklı Dolgu İçin Malzemeler
  • 750 gram kabukları temizlenmiş balkabağı
  • 3/4 cup esmer şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1 çay kaşığı muska 
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 1 cup krema (240ml)
  • 3 yumurta
Yapılışı 

  1. Fırınımızı 180 derecede calıştırıp fırın tepsimize yaplı kağıt serip temizlenmiş balkabaklarımızı tepsiye dizip fırından 45-50 dakika baklabakları yumuşayana kadar güzelce pişiriyoruz. 
  2. Un ve tereyağı mutfak robotunda kumsu bir kıvama gelene kadar 3-4 dakika karıştırılır.
  3. Kumsu kıvama gelen karışıma soğuk suyumuzdan 1 çorba kaşığı ilave edip 30 saniye karıştırıyoruz. Bu işlemi suyumuz bitene kadar 3 defa tekrarladıktan sonra karışımı robottan alıp elimizle hafifçe yoğurduktan sonra hamura top şekli vererek streç filmle üzerini kaplayıp yarım saat buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz.
  4. Hamuru1 santim kalınlığında bir daire olacak şekilde açıp kalıbımızın içine oturtuyoruz. (25 cm lik kenarları eğik veya diz kalıp kullanıyoruz) Hamuru kalıba güzelce bastırıp yayıyoruz.(kalıbın kenarlarında fazladan hamur kalabilir, fazla hamurları turta tamamlandıktan sonra kesiyoruz.)
  5. Fırınımızı 190 derecede çalıştırıyoruz.
  6. Kalıba yerleştirdiğimiz hamurun üzerine yağlı kağıt yerleştirip, yağlı kağıdın hamura yapışmasını sağlamak için hafifçe bastırıyoruz. Yağlı kağıdın üzeri 1 kilogram nohut koyuyoruz(bu işlemi yapmamızın sebebi hamurumuzun pişerken şişmesini engellemektir)
  7. Hamur altın sarısı renkte olana kadar 25-30 dakika 190 derecede pişiriyoruz. Pişen hamurumuzu fırından çıkartıp üzerindeki nohutları yağlı kağıt ile birlikte kaldırıp soğumaya bırakıyoruz.
  8. Balkabaklarını rondodan gecirip püre haline getiriyoruz. 
  9. Tencereye balkabağı püresi, krema, esmer şeker ve baharatları ilave edip telçıtpıcıyla güzelce karıştırıyoruz. 
  10. Karışımız orta ateşe koyup kaynama noktasına gelene kadar sürekli karıştırarak pişiriyoruz. (ateş cok hızlı olursa yumurtalar pişebilir ve karışımınızda yumurta kokusu oluşabilir)
  11. Fırın 175 derecede çalıştırılır. 
  12. Pişen turta hamurunun içine balkabaklı karışımı dökülür ve fırına verilir. 
  13. Fırında 40 dakika pişen turta ortasıda katılaştışında pişmiş demektir. Çok fazla pişirip karışımım üzerine yarıklar olmasına izin vermeyin. 


Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder