9 Tem 2014

Çilekli ve Kaymaklı Dondurma



Cumartesi günü sabah saat 8 de telefonum çaldı. Sabahın bu saatinde kim arar diye düşünürken karşıdan gelen ses , Ahmet çilekleriniz geldi hemen gel al diyordu. Ne çileği diye soramadan telefon kapandı. Çileklerin neden ve kim için geldiğini bilmeyerek  arabaya atlayıp hemen çilekleri almaya gittim. Yıllar önce üniversitedeyken bir tez çalışması için çalıştığım çilek bahçesinde gördüğüm osmanlı çileklerinden 1 kasa dolusu karşımda duruyoru. Ufacık , çok fazla aromalı ve güzel kokulu çilekler başınızı döndürmeye yetiyordu. Arabanın bagajına koyduğum çileklerin kokusu bütün arabayı sarmıştı. Aklıma tarlada ilk defa gördüğüm osmanlı çileklerinin kokusu geldi. Çilek kokusu o kadar baskındı ki bütün tarlayı kaplamıştı. Araba o kadar güzel kokuyordu ki yolda giderken türlü türlü çilekli tarifler hayal etmeye başladım. Ama çileklerin kime geldiğini de bilmediğim için çileklerin önce sahibini bulmam gerektiğini düşünerek annemi aradım. Annem çilekleri reçel yapmak için geldiğini söyleyince bende rahatça bir miktar çilek kullanabileceğimi düşündü.



Bir de baktım kapı kapı süt kaymağı arıyorum. Ne olduğunu anlamadan kaymakları aldım hemen eve koştum. Kaymaklı ve çilekli dondurma yapmaya karar vermiştim. Çileklerin kokusu o kadar güzeldi ki hayallere kapılmamak imkansızdı. Kendimce bir tarif yarattım. Kaymak en sevdiğim süt ürünü ve dondurmanın içinde bence mükemmel bir tada dönüşüyor. Çileklerle kaymağın birleşiminin mükemmel olabileceğini düşünerek ilk deneme için işe koyuldum. Tarifimde az miktarda şeker ve bol miktarda çilek kullandım.

Ramazan ayında olmamız dolayısıyla iftardan sonra hafif ve serinletici bir tatlı için az miktarda şeker ve bol miktarda meyve kullanmak bence iftar için güzel bir sonuç verebilir diye düşündüm.Daha önce kaymağı ekmek kadayıfının üzerinde veya kahvaltıda balla yerken şimdi dondurmanın ana maddesine dönüşmüştü. Kaymağın mükemmel tadı dondurmada tarif edilemez bir tad oluşturdu. Yapması çok kolay ve hızlı bir tarif oluştu.

Malzemeler
  • 1/2 litre süt
  • 150 gram toz şeker
  • 400 gram kaymak
  • 400 gram ayıklanmış çilek 
Yapılışı
  1. Yarım litre süt ve toz şeker orta boy bir tencereye alınıp kısık ateşte süt taşmayacak şekilde tel çırpıcı ile çırpılarak 15 dakika suyu uçurulup yoğun bir kıvam alması sağlanır. 1 saat soğumaya bırakılır.
  2. Çileklerin sapları ayıklanıp tel süzgeçe konur ve güzelce yıkanıp kurumaya bırakılır. (Çileklerin kuruması dondurmanın içindeki su miktarının artmaması için önemli)
  3. Kuruyan çilekler boyutlarına göre kesilir. Benim kullandığım çilekler çok küçük oldukları için ben her çileği 4 e böldüm. Her bir çilek parçası kiraz çekirdeği boyutunda oldu. Sizde elinizdeki çileğin boyutlarına göre çilek çok büyükse 8 e veya daha fazla parçaya bölebilirsiniz.( çilek parçaları çok büyük olursa dondurma yapıldıktan sonra kalan çilek parçaları donmakta ve dondurmanın tadını bozmakta.)
Dondurma makinanız var ise 
  1. Sütlü şeker karışımını , kaymağı ve çilekleri dondurma makinamıza koyup 20 dakika orta hızda karışım yoğunlaşana kadar işledikten sonra karışımı orta boy bir kaba yerleştirip derin dondurucuda 24 saat bekletip servis ediyoruz.
  Dondurma makinanız yok ise 
  1.  Büyük bir kaba buz doldurup üzerine orta boy cam bir kase yerleştirip derin dondurucuda 1 saat bekletiyoruz. 
  2. Sütlü karışımı , kaymağı orta boy bir kaseye alıp tel çırpıcı ile homojen bir yapıya gelene kadar 2-3 dakika çırpıp üzerine çileklerimizi ilave edip 1-2 dakika daha güzelce karıştırıyoruz.(çilekler ezilecek diye korkmayın , çileklerin aromalarının ve renginin çıkması için ezilmesi normal)
  3. Derin dondurucudan buzulu kabımızı alıp , buzun üzerindeki cam kaseye karışımı döküp hızlı hızlı tahta kaşık ile 10 dakika güzelce karıştırıyoruz. Karışım bir miktar yoğunlaşınca derin dondurucuda 24 saat dilendirmeye bırakıyoruz.


Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder