25 May 2013

NANELİ SÜTLAÇ TARİFİ


Uzun  zamandır  sütlaca  kendimce  bir  yorum  katmak  istiyordum. Narlı yapsam  nasıl  olur diye  düşünüp  geçen  sene  denemiştim  ama aklımda  kurduğum  tada  ulaşamayıp  sütlaç hayalimi  bir  süreliğine  rafa  kaldırmıştım. Daha  sonra  lavantalı mı  yapsam  diye  düşünürken internette  birçok  tarifte  lavantalı  sütlacın   olduğunu  gördüm  ve  lavantadan da  vazgeçtim. Sütlaç  işinden  tam  vazgeçmişken  bir  sabah  kalkıp  kahvaltı  yaparken  masanın  kenarında kuruması  için  hasır  tepsiye  dizilmiş  nane  yapraklarını  gördüm  ve  o an  naneli  sütlaç olabilir mi  diye  aklımda  bir ışık  yandı.





Kahvaltıyı  hızlı  hızlı  bitirip  işe  koyuldum. Naneleri  sütün  içinde  demlendirip  tadının  ve kokusunun  süte geçmesini  ve ardından  taze  nane  yapraklarını  süzmeyi  düşündüm. Taze nane  yapraklarını  sütle  birlikte  tencereye  koyup  , sütü  kaynama  noktasına  getirip  altını kapattım ve  yarım  saat  üstü  kapalı  şekilde  demlenmeye  bıraktım. Bu işlemleri  yapmadan önce  bir  sübye  hazırlamak  gerekmekte. Bir  çok  tarifte  sütlaç  hazır  toz  nişastalarla yapılmakta  ve  nişastanın  tadı  bence  tatlıya  geçmekte.

Ben  sütlacın  nişasta  ile  yapılmasın  karşı  olan  insanlardanım.  Sütlaç  sübye  denilen  sütün koyulaşmasını sağlayan  bir  madde  ile  yapılır. Sübye  pirinç  sütüdür  aslında. 125  gram sübye 1  kg  sütü  katılaştırabilir.


Namı  diyar  NECİP  USTA (NECİP  ERTÜRK) türk  tatlı  sanatının  yazarı  ve  sübye tarifini de çok  güzel  şekilde  bizimle  paylaşmış.


Sübye yapılışı : 125  gram nişastası  yüksek  pirinç 4-5  defa  güzelce  yıkayıp  ,  pirincin  5 santim  üzerini  aşacak  şekilde  ılık  su  doldurulup  sabaha  kadar  hiç  karıştırmadan  bırakılır. Sabah  suyun  yarısı  yavaşça  tencereyi  hiç  karıştırmadan  dökülür. Tencerede  kalan  su  ve pirinç  güçlü  bir  mutfak  robotuna  azar  azar  konarak  iyice  çekilir  ve  koyu  bir  karışım  elde edilir  ve  buna  sübye  denir. Kullanımdan  önce  iyice  karıştırılır. ( kaynak : Türk  Tatlı  Sanatı kitabı , NECİP  USTA)


Malzemeler :

  • 50  gram  pirinç
  • 1 kilogram  süt ( 4 su bardağı + 1 yemek  kaşığı)
  • 200 gram  toz  şeker ( 1 su bardağı)
  • 40 gram  pirinçten  yapılmış  sübye
  • 1  su  bardağı  ılık  su
  • 6-7  yaprak  nane

Yapılışı :
  1. Pirinci  yıkayıp  üzerini  ılık  su  ile  kapatın 1  saat  bekletin.
  2. Sütü  ve  naneleri  bir  tencere  koyup  ,  sütü  kaynama  noktasına  getirip  yarım  saat  dinlenmeye  bırakın  ve  yarım  saat  sonra  naneleri  süzün.
  3. Daha  sonra   süte  pirinci  ekleyip  bir  defa  kaynatıyoruz. 
  4. Çok  yavaş  ateşe  alıp  arada  karıştırarak  30  dakika  pişirip  üzerine  şekeri  ilave  ediyoruz  ve  5  dakika  daha  pişiriyoruz.
  5. En  son  sübyemizi de  ekleyip 5  dakika  daha  pişirip  servis  kaselerimize  döküyoruz.
  6. Buzdolabında  2  saat  soğuttuktan  sonra  servis  ediyoruz.




Sonraki Kayıt Önceki Kayıt

    PAYLAŞIN..

0 Yorum:

Yorum Gönder